ANNONS
Annons

Hjälp! / Import kamera EOS 50D

Produkter
(logga in för att koppla)

LarsM

Medlem
Är det någon som handlat från ett företag med denna mailadress:

[email protected]

Jag har fått ett otroligt bra pris på en ny Canon 50d men företaget vill inte använda Payson för överföring av pengarna. Skumt!
Har de tänkt lura mig på pengarna och inte skicka kameran. Är det någon som handlat av dem?

[email protected]

Jag har fått ett otroligt bra pris på en ny Canon 50d men företaget vill inte använda Payson för överföring av pengarna. Skumt!
Har de tänkt lura mig på pengarna och inte skicka kameran. Är det någon som handlat av dem?

Hur har du hittat dom? Spontant känns det väl sådär att skicka pengar till en okänd e-mail adress. Om dom vill använda sig av Western Union så kan du räkna med att det är en bluff.

[email protected]

Om priset är för bra för att vara sant så är det oftast just det.

//Johan

[email protected]

Är priset "otroligt bra" så är det garanterat en blåsning!

Undvik att handla från alla typer av tveksamma säljare av hemelektronik speciellt från utlandet via Ebay eller liknande. Tänk på att garantier och sånt alltid blir ett problem om något skulle hända om nu kameran överhuvudtaget skickas efter betalning.

Det finns mängder med bedragare på nätet som byter användarkonto på Ebay t ex, kolla alltid historik på säljaren.

Hittade annonsen här:

http://www.fotofynd.se/visa.php?5155

De vill jag ska använda Western Union Money Transfer eller Money Gram. Känns som att skicka pengar direkt i fickan på en okänd utan någon garanti på att de skickar kameran. De säger att de är legitimerade och registrerade under Storbritaniens regering och de säger sig ha gott rykte och ägnar sig inte åt smutsiga affärer. De lämnar 1 års fabriksgaranti och 90 dagars full returrätt. Men vad hjälper allt detta snack om jag skickar pengarna och inte får kameran?

Hur tycker du det låter med ett företag som inte ens har lagt en hunding på en egen maildomän? Känns det som att de kommer stå för några garantier? Eller ens en kamera?

Den killen som säljer på Blocket i inlägget ovan lovar ju anv Payson. Payson håller inne betalningen tills du fått granska varan. Då kan väl inte så mycket gå snett?

Som jag skrev tidigare, vill dom att du skall betala med Western Union så är det en blåsning. 100% garanterat. Sök på forumet så finns det gott om trådar om ämnet.

Kasta hellre pengarna direkt i sjön! Det går snabbare och gör mindre ont eftersom du i så fall inte behöver känna dig blåst.

Hittade annonsen här:

De vill jag ska använda Western Union Money Transfer eller Money Gram. Känns som att skicka pengar direkt i fickan på en okänd utan någon garanti på att de skickar kameran. De säger att de är legitimerade och registrerade under Storbritaniens regering och de säger sig ha gott rykte och ägnar sig inte åt smutsiga affärer. De lämnar 1 års fabriksgaranti och 90 dagars full returrätt. Men vad hjälper allt detta snack om jag skickar pengarna och inte får kameran?

Den killen som säljer på Blocket i inlägget ovan lovar ju anv Payson. Payson håller inne betalningen tills du fått granska varan. Då kan väl inte så mycket gå snett?

Tja jag vet inte,har googlat och läst om folk som har problem med payson också,,men jag har inga egna erfarenheter,,märkligt också att han inte nämner att det är en rebel..

Hittade annonsen här:

Man använder just dessa betalsätt då du inte kan spåra vem som fått pengarna.

Känns som att det finns fler bedragare den här:
http://www.blocket.se/vi/23124789.htm

Påstar att han är återförsäljare åt en butik i USA, Unique photo tror jag den heter...tycker han verkar lite skum.

Har mailat lite med denna snubbe nu bara för att kolla vad de håller på med. Självklart är "kameran slut" så man inte kan hämta den, utan den ska skickas direkt från USA, och han skriver att de ska betala moms och tull. På frågan om hur de kan sälja en 500D från USA som inte finns där fick jag inget svar, och angående garantin så skulle den gälla hos närmsta återförsäljare. Jag frågade då vad han menade med det då canon inte har internationell garanti på kamerahus och fick då svaret "Linsen har garanti i Sverige och kamerahuset i USA". Jo tjena bra koll, stackars människor som beställer även om det nu skulle komma någon kamera...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar