Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp! Hur fixar man fotoram???

Produkter
(logga in för att koppla)

helen-alaby

Aktiv medlem
Hej! Jag har en simpel fråga, har aldrig använt photoshop förut o ska nu ge mig in i detta själv. Hur fixar man en enkel svart ram till sitt foto?? Fixar inte detta..
 
Det absolut enklaste sättet är: Bild -> Storlek på arbetsyta -> här skriver du in hur stor ramen skall vara och väl lämplig färg.

Vill du ha mer avancerade tips på hur man gör ramar så sök i forumet, finns massor av trådar om ramar. Lycka till
 
.

Enklast hmm? Finns ju en ramfunktion , select all ,sedan kolla under edit , stroke ....

Kanske lika enkelt med canvas size ,glöm inte att klicka i relative rutan då .... :)
 
Exakt. Jag vill ofta ha en ram på bara en pixel och då funkar ctrl A -> ctrl § -> enter -> ctrl D snabbt och bra. Stroke har som default ingen tangentbordsgenväg, men det kan man ju själv fixa till i inställningarna för PS.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.