Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp,Canon eos 400d+canon speedlite 430x

Produkter
(logga in för att koppla)
Ole Wigren skrev:
Kan bara verifiera att det fungerar. Kör själv med dessa grejor. Att tänka på, är att det är IR så inomhus är det inga problem, men ute så får man rikta IR-delen på blixten mot kameran för att vara säker på att de ska se varandra och utlösa blixten varje gång.

Tack för detta Ole!
Då vet jag detta då är det bara att köra på detta.

Mvh
 
Lysmask skrev:
Vad tror du om att skumma lite i bruksanvisningen till din 430ex, i den står till vilka blixtar den kan vara slav.

Tycker väl kanske att din kommentar var lite otrevlig.
men visst man kan som du säger "skumma" igenom bruksanvisningen.

Men att vissa här på sidan är proffs och andra amatörer som tex jag, därför frågade jag för att få ett korrekt svar och det fick jag ju till sist med.

Mvh
 
Fredrik_M82 skrev:
men visst man kan som du säger "skumma" igenom bruksanvisningen.
Om man kan hitta den... Det är ju inte lag på att alltid ha manualer där de är lätta att komma åt var man än befinner sig.
Tyvärr finns inte canons blixtmanualer ens på deras sajt för Australien (som annars är ett bra ställe att leta på) men det finns några scannade exemplar på nätet om man letar lite.
 
Fredrik_M82 skrev:
Tycker väl kanske att din kommentar var lite otrevlig.
men visst man kan som du säger "skumma" igenom bruksanvisningen.

Men att vissa här på sidan är proffs och andra amatörer som tex jag, därför frågade jag för att få ett korrekt svar och det fick jag ju till sist med.

Mvh

Visst kan du få tycka att jag svarar otrevligt om du vill. Jag tycker väl att ett tips om vart man kan hitta informationen kan vara nog så vänligt.
 
Lysmask skrev:
Visst kan du få tycka att jag svarar otrevligt om du vill. Jag tycker väl att ett tips om vart man kan hitta informationen kan vara nog så vänligt.

Så sant jan, men när jag inte hittade informationen först, därför frågade jag.

men har nu fått mail mm att 580ex fungerar som blixt på kameran och kan utlösa slavar.

mvh
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.