Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hjälp! Bästa kameran för max 15k

Produkter
(logga in för att koppla)

The_JJ

Ny medlem
Hej
Jag undrar vilken den bästa nikon är för max 15K? ni får gärna ge förslag på andra men det ska vara top och digitalt.

Tack i förhand för svar

/Jerry

Nikon D70 med 1GB minneskort, Nikkor 18-70mm och Sigma 70-300 APO.

När pengar finnes kompletterar man med blixt.

Ursäkta men jag trodde 20D var en canon ;) dock så kostar ju den över 15 000 så det är ju lite problematiskt. (bara för att vara besserwisser). Tycker D70-paketet som föreslogs ovan verkar vettigt. Skulle själv ta det iallafall.

Digitalt? Varför inte en begagnad F5 för <10' och en bra Nikon filmscanner ca 5'? Toppen kvalitet på bilder (analogt och digitalt) och allt man kan önska sig av en systemkamera.

/Erladn

ELe skrev:
och allt man kan önska sig av en systemkamera.
Långt därifrån, den kan inte visa bilderna i LCD;en, den kan inte byta till valfritt ISO-tal utan att byta rulle, den kan inte plåta i s/v och färg samtidigt, den kan inte framkalla bilderna och inte en mängd andra saker man kan önska från en systemkamera.

Hmmm ja nu har ju FS oxå blivit som lunarstorm. Är det ingen som kan svara så svara inte då.

Jag tror inte att det finna så mycket mer än D70 att välja på. Och jag tror inte att du blir besviken på den =) Rejälare än skitCanon iaf hehehehe

Å faen, ja nu ska jag sluta dricka öl. Och sluta att tjafsa med er hehe... Nu har jag läst och jag skämms.

Ha det gött kompisar. och sorry ;)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto