ANNONS
Annons

Hjälp att värdera & sälja ett foto

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej, ska försöka svara så bra jag kan.
Jag tycker att du ska maila honom och skicka en miniatyrbild och fråga om det var den bilden han ville köpa.
Det är bättre att vara säker än att missförstå varann. Ang betalningen, så tycker jag att du själv ska sätta prislappen på din bild.
Och eftersom det är undervattensfoto så tycker jag också att du ska lite mer betalt eftersom det är mycket svårare att ta väldigt bra undervattensbilder.
Priset är beroende VAD han ska använda bilden till. Är det för företag, tidning eller annan sorts försäljning så kan du nog ta bra betalt. Men du måste vara säker på vad du gör.

Mvh Markus Asp

Tack Markus
jag ska gjöra som du sade till mej & kolla först hur ska han använda bilden.

Men om priset..Du sade att ""Är det för företag, tidning eller annan sorts försäljning så kan du nog ta bra betalt""

Vad är BRA betalt jag vet absolut inte om priserna etc.. Jag behöver lite ledning.

Lambis

Hej igen! Hoppas jag inte svarar försent...

"Bra" betalt menas om det t.e.x är för en tidning som ges ut i si och så många ex´. ska du ta mer betalt om det är fler läsare. d.v.s =
www.ekvallphoto.se hemsida där du bla kan se prislistor för brochyrer och annat som har med media och reklam att göra.
Ska DIN bild användas till sådant såsom "Naturtidningar" så ska du nog ta bättre kontakt och mer information om personen som kontaktade dig.
Hoppas detta svar ledde dig rätt i prisdjungeln...

Mvh Markus Asp

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto