Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hjälp 20D prg problem
- Trådstartare leffeb
- Start datum
MWPhoto
Aktiv medlem
Går det fortare trots att 20D har USB2? Jag märker ingen skillnad, även om jag ibland brukar spara på batteri genom att kasta in kortet i en extern läsare.BugEyes skrev:
Stoppa in USB sladden i kameran och i datorn och knäpp på kameran. Eller ställ om kommunikationen till PTP så kan du få upp den som en enhet i datorn. Det bästa är dock att skaffa en USB2 kortläsare och stoppa minneskortet i den, det går så mycket fortare.
BugEyes
Aktiv medlem
Ja, det går mycket fortare förutsatt att det är en USB2 läsare och USB2 i datorn. Flera gånger fortare och jag tömmer ett 1GB kort på ett par minuter. Beror förstås också på vilket kort det är, mina är Sandisk extreme 3.Powershooter skrev:
Går det fortare trots att 20D har USB2? Jag märker ingen skillnad, även om jag ibland brukar spara på batteri genom att kasta in kortet i en extern läsare.
BugEyes
Aktiv medlem
Re: Tack för dina svar....
Du väljer bara att titta på bilderna i kameran, markerar dom du vill ladda ner och väljer att ladda ner dom. Ganska självförklarande när du är inne i applikationen. Jag använder inte zoombrowser längre så jag komer inte ihåg exakt.F - S skrev:
Hoppas du ursäktar men jag nybörjare på i den digitala världen....Hur gör jag när jag använder zoombrowsern?
Även frågande hur jag ställer in PTP.
Måste erkänna att jag glömde instruktionsböckerna på jobbet idag!
Christer1
Aktiv medlem
Re: Tack för dina svar....
Du skall först av allt veta att du har nyaste ZB 5.2.1.16 i datorn Det går du in under HELP i ZB och trycker på About ZB för att få veta.
Har du inte senaste versionen måste du gå in på Canons Support och ladda hem den senaste.
Så bör du köpa en Flashkortläsare från Clas Olsson för 140 kr om du inte redan har en. Med denna läsare tar det 1,3 sek/8MBbild att läsa in i ZB om din dator har äkta USB2.
När du uppdaterat hela ZB drar du igång den och stoppar i kortet i läsaren.
Sedan går du in i Aquire&Settings och väljer Aquire Image.
Nu får du upp två val tag det övre. Nu läses alla dina bilder in i ZB till ditt fotoalbum som du också skall ha talat om för ZB var det finns på disken.Den inställningen hittar du under "Favorite Folders" till vänster i menyn.
Har du bilder från många dagar på kortet läggs dom snyggt och automatiskt i rätt datummapp med formatet ÅÅÅÅ_MM_DD.
Om du sedan skall editera RAWbilder går du till TOOLs längst upp i menyn och där väljer du Raw Image Task.
Efter denna introduktion får du återkomma eller läsa vidare i manualen.
Christer
Leif,F - S skrev:
Hoppas du ursäktar men jag nybörjare på i den digitala världen....Hur gör jag när jag använder zoombrowsern?
Du skall först av allt veta att du har nyaste ZB 5.2.1.16 i datorn Det går du in under HELP i ZB och trycker på About ZB för att få veta.
Har du inte senaste versionen måste du gå in på Canons Support och ladda hem den senaste.
Så bör du köpa en Flashkortläsare från Clas Olsson för 140 kr om du inte redan har en. Med denna läsare tar det 1,3 sek/8MBbild att läsa in i ZB om din dator har äkta USB2.
När du uppdaterat hela ZB drar du igång den och stoppar i kortet i läsaren.
Sedan går du in i Aquire&Settings och väljer Aquire Image.
Nu får du upp två val tag det övre. Nu läses alla dina bilder in i ZB till ditt fotoalbum som du också skall ha talat om för ZB var det finns på disken.Den inställningen hittar du under "Favorite Folders" till vänster i menyn.
Har du bilder från många dagar på kortet läggs dom snyggt och automatiskt i rätt datummapp med formatet ÅÅÅÅ_MM_DD.
Om du sedan skall editera RAWbilder går du till TOOLs längst upp i menyn och där väljer du Raw Image Task.
Efter denna introduktion får du återkomma eller läsa vidare i manualen.
Christer
tomasbz
Aktiv medlem
0. Dra igån eos viewer
1..Skapa en mapp i eos wiever (trädet), där du vill att fotna ska hamna..
2. Dubbelklicka på kamera ikonen högst uppe i "trädet" (firewire/vet inte om usb hamnar på samma ställe)..
Gå in och select all (foton), dvs markera alla fotona..
Lyft dom till mappen på din pc, som du skapat..
Vips....
Avaktivera sen alla automatiska överföringsalternativ som vindows vill sätta igång. Det gör du genom att höger-klicka på enheten i "den här datorn", och välja i valen....
Busenkelt..
1..Skapa en mapp i eos wiever (trädet), där du vill att fotna ska hamna..
2. Dubbelklicka på kamera ikonen högst uppe i "trädet" (firewire/vet inte om usb hamnar på samma ställe)..
Gå in och select all (foton), dvs markera alla fotona..
Lyft dom till mappen på din pc, som du skapat..
Vips....
Avaktivera sen alla automatiska överföringsalternativ som vindows vill sätta igång. Det gör du genom att höger-klicka på enheten i "den här datorn", och välja i valen....
Busenkelt..
Senast ändrad:
Zoso
Aktiv medlem
Re: tackar nu fungerar det
Ett tips Leif, köp Svenska versionen av PS Elements 3,0, allt blir så mycket enklare med det programmet, sen är det betydligt roligare och jobba med.
F - S skrev:
Hit återkommer jag gärna fler gånger när jag behöver hjälp.... tusen tack för all svar!
Ett tips Leif, köp Svenska versionen av PS Elements 3,0, allt blir så mycket enklare med det programmet, sen är det betydligt roligare och jobba med.
Lotta Wesslund
Aktiv medlem
En undran bara, vart får jag tag på Zoombrowser? Köpte 20D i juni, fick med EOS viewer och Digital Photo Professional, dock inte ZB, har kollat. Jag kanske kan ladda ner den från nätet? Har hört att ZB skulle komma med kameran, har jag missat något?
Jag har skaffat Breeze Browser och testat lite med PS Elements 3, dessa fungerar bra, men jag vill titta på ZB också. Gillar att Breeze kraftfulla möjlighet att döpa om filer, både jpg och raw.
/Lotta
Jag har skaffat Breeze Browser och testat lite med PS Elements 3, dessa fungerar bra, men jag vill titta på ZB också. Gillar att Breeze kraftfulla möjlighet att döpa om filer, både jpg och raw.
/Lotta
Christer1
Aktiv medlem
Här på amerikanska siten brukar jag hämta ZB
http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=DownloadDetailAct&fcategoryid=314&modelid=10464
och så väljer du driver downoads.
Nu väljer du ZB 5.2.1 och tar hem den.
http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=DownloadDetailAct&fcategoryid=314&modelid=10464
och så väljer du driver downoads.
Nu väljer du ZB 5.2.1 och tar hem den.
Lotta Wesslund
Aktiv medlem
Stort TACK Christer, nu har jag laddat ner ZB och den är mycket trevlig. Gillar just browsningen, sättet att visa vad som finns i katalogerna.
/Lise-Lott
/Lise-Lott
Christer1
Aktiv medlem
Ja nu när du laddat ner den prova då också "Process Raw Images" under TOOLS och lär dig använda "Image Quality Adjustment" m.fl. verktyg.
Observera att ursprungsbilden presenteras med satta parametrar i kameran. När du justerat bilden som du vill ha den kan du gå tillbaks till kameran och lägga in det parameterset som du vill ha. Sparar en massa arbete framöver.
Observera att ursprungsbilden presenteras med satta parametrar i kameran. När du justerat bilden som du vill ha den kan du gå tillbaks till kameran och lägga in det parameterset som du vill ha. Sparar en massa arbete framöver.