Annons

Hippaste fotoyrket?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Hippaste fotoyrket?

Terje skrev:

Kan inte tänka mig något annat än att det skulle vara naturfotograf. Böckerna säljer som smör, almanackorna säljer som smör, vykorten säljer som smör, föredragen har jättestor publik. Naturfotograferna omsätter i särklass högst, och vi har den dyraste och mest omfattande utrustningen. Fast en samlad presskår tiger, så har det alltid egentligen varit så. Frågar man Svensson på gatan, tillhör naturfotograf drömyrket för VÄLDIGT många.

Eller har jag fått det hela om bakfoten?

:D tänk, Terje har redan skrivit vad jag tycker. Tycker naturfotograferna får alldeles för lite uppmärksamhet i media. Har slutat köpa FOTO därför att det finns för lite naturfoto. Köper Camera Natura i stället!!!:mad:
 
Camera Natura? är det nåt du rekommenderar för oss naturentusiaster? Jag kör på FOTO jag men som sagt lite väl lite naturbilder.

Och vad skulle man hellre kunna tänka sig att bli än naturfotograf?
 
Camera Natura innehåller nordiska naturbilder av världsklass. Texterna (på svenska/norska/danska) är däremot av varierande kvalitet. Utkommer 4 ggr/år. Rätt dyr, typ en hundring per nummer. Kolla deras hemsida för prenumerationspriser. Medlemmar i Vårgårda FK har rabatt.

Jag rekommenderar C.N. för de fantastiska bildernas skull. Gå på stadsbiblioteket och kolla in några nummer. Eller beställ ett gammalt provnummer gratis från C.N., det gjorde jag innan jag började prenumerera.
 
världens bästa fotograf Terry Richardson fotar bara med en gammal kompaktkamera med fast objektiv och den inbyggda blixten då han har problem med att fokusera själv för att han har ett synfel och han är ju som sagt bäst.
 
Mikael Jansson, den svenske modefotografen, kan ta 10-40000 dollar om dagen i arvode. Jag slökikade på nåt tv-program igår där dom hävde ur sig det. Jag hoppas dom menade kronor. Det är iallafall ett mått på monetär framgång vilket anses vara hippt i många kretsar.

Calle, du glömde sport- och äventyrsfotografer. Där har man en sekund på sig att komponera ett ögonblick som aldrig kommer igen. Du har endast existerande ljus att leka med. Om inte hippast, så iallafall tuffast:).
 
Calle, du glömde sport- och äventyrsfotografer. Där har man en sekund på sig att komponera ett ögonblick som aldrig kommer igen. Du har endast existerande ljus att leka med. Om inte hippast, så iallafall tuffast.
Där måste väl krigsfotografer räknas in i kategorin "tuffhet"? De riskerar ju ändå livet...
 
Calle, du glömde sport- och äventyrsfotografer
Om inte hippast, så iallafall tuffast

Nää, sport- och äventyrsfotografer är ju bara folk som inte pallat med och inte ligger i topp men fortfarande vill hålla på med sporten eller vad det nu handlar om. Tex alla fotografer som sitter bakom målen på en fotobollsmatch; slår vad om att de en gång i tiden varit lovande fotbollsstjärnor som fallit.

Skrivet med glimten i ögat...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.