Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hemsk reklam som fotosidan.se kör med

Produkter
(logga in för att koppla)
Som plussidorna på Aftonbladet? Då går man bara vidare till nästa sida istället. Finns gott om alternativa sidor, svenska som utländska. Detsamma gäller även fotoforum. Utbudet svämmar över.

Även jag kör Adblock, men ibland kan man missa erbjudande i reklam som är relevant, t.ex. fotorelaterade reklamlänkar. Så en gång i månaden tar jag mig en tur med IE.

Plussidor i Aftonbladet eller inte...

Gä vidare du och försök hitta Afotonbladets information i nån annan blaska eller motsvarande infosida på webben...

Uppriktigt sagt tror ja att du inte fattat "utgivgarnas möjligheter" att ta modernt betalt föf för sina s.k. gratisjänster och möjligheter än...


Pay or you will be lost...
 
Plussidor i Aftonbladet eller inte...

Gä vidare du och försök hitta Afotonbladets information i nån annan blaska eller motsvarande infosida på webben...

Uppriktigt sagt tror ja att du inte fattat "utgivgarnas möjligheter" att ta modernt betalt föf för sina s.k. gratisjänster och möjligheter än...


Pay or you will be lost...
Just nu på plussidorna på framsidan:
Hur stor är en normal penis, Han visar inte att han njuter och Jag fejkar - varje gång. Känns som jag kan läsa det överallt på nätet.

Visst måste tidningarna ändra sitt sätt att få intäkter, speciellt nu när presstödet börjar tryta för de mindre tidningarna, men det verkar inte som läsarna är speciellt villiga till att betala. Att stänga kommentarsfälten i tidningarna måste även det vara en väg mot ekonomiskt självmord. Newsmill har det väl gått utför sedan dess?
 
Just nu på plussidorna på framsidan:
Hur stor är en normal penis, Han visar inte att han njuter och Jag fejkar - varje gång. Känns som jag kan läsa det överallt på nätet.

Visst måste tidningarna ändra sitt sätt att få intäkter, speciellt nu när presstödet börjar tryta för de mindre tidningarna, men det verkar inte som läsarna är speciellt villiga till att betala. Att stänga kommentarsfälten i tidningarna måste även det vara en väg mot ekonomiskt självmord. Newsmill har det väl gått utför sedan dess?

Och i slutändan handlar om den info du läsar är trovärdig eller inte. Allt som finns, och kommer att finnas på nätet, är alltså upp din egena kritiska granskning... Tar du inte den efter din egna förmåga är du lik förbannat förlorad i vad nån annan säger hur det är... Stackars dej!... Vilken åsikt har du själv...om du nu har nån?...
 
Och i slutändan handlar om den info du läsar är trovärdig eller inte. Allt som finns, och kommer att finnas på nätet, är alltså upp din egena kritiska granskning... Tar du inte den efter din egna förmåga är du lik förbannat förlorad i vad nån annan säger hur det är... Stackars dej!... Vilken åsikt har du själv...om du nu har nån?...
Då får man gå direkt till källan, som t.ex. domslut. Det får man göra redan nu när det kommer till kvällstidningar och i en del fall även dagstidningar. Fallet med Henrik Arnstad på DN som hittade på sin historieutbildning eller DN:s motorredaktör Jaques Wallner som knivat ihjäl en annan människa är två exempel på när förtroendet sjunker för dagstidningar.
Så sent som i förra veckan med rånet i Södertälje blev det dessutom påvisat att nyheten spred sig först på andra ställen än hos tidningarna. Minuterna innan snappades nämligen trafiken på polisradio upp och spreds så att jag fick en feeduppdatering i Firefox. Snabbt och smidigt.

Som sagt, tidningarna får finna en annan inkomstmodell och det är det som är problemet nu. Samtidigt stängs kommentarsfunktioner ner så att folk inte längre besöker samma artikel om och om igen. Jag trodde det skulle vara billigare att hyra in ett externt företag och moderera kommentarer.

Med fotosidans reklam finns det en del som faktiskt läsaren kan tjäna på att läsa och klicka sig vidare på och jag tror säkert det i och med denna tråd blivit några fler klick på reklamen, om än för en kort stund. Men en avgiftsbelagd medlemsavgift tror jag inte på. I samma stund som det skulle bli en obligatorisk medlemsavgift skulle, enligt min uppfattning, läsarna överge sidan väldigt fort. Iaf de som inte redan är betalmedlemmar.
 
Bra Redaktör David - håller helt med!
Förstår inte vad gratissurfarna klagar över, all reklam som kan bidra till att hålla medlemskapsavgifterna på en rimlig nivå är av godo.

Det "gratissurfaren" klagade över var ju den nya reklamen som tydligen skall vara väldigt stor och rörlig. Svårt att yttra sig när man inte vet hur den såg ut men var den så jobbig som det sägs så kan ju potentiellt sett "gratissurfaren" tröttna på denna sida och en potentiell kund försvinner. Klart att reklam måste finnas men jagar den bort läsare så gagnar det ju ingen. Så jag tycker det var bra att detta påpekades så att Elmfeldt mfl fick detta berättat för sig :)

Och dessutom, reklam som inte syns är ju egentligen dålig reklam ;)
 
Det "gratissurfaren" klagade över var ju den nya reklamen som tydligen skall vara väldigt stor och rörlig. Svårt att yttra sig när man inte vet hur den såg ut men var den så jobbig som det sägs så kan ju potentiellt sett "gratissurfaren" tröttna på denna sida och en potentiell kund försvinner. Klart att reklam måste finnas men jagar den bort läsare så gagnar det ju ingen. Så jag tycker det var bra att detta påpekades så att Elmfeldt mfl fick detta berättat för sig :)

Tack erik för ett klokt inlägg. Jag skulle tro att kanske 80% av de som nu skriver här inte har sett den annons som tråden egentligen handlar om. Tråden har istället blivit en allmän diskussion om reklam, och reklam rent allmänt har jag naturligtvis ingenting emot på en sajt som denna. Men den här tråden handlar inte om reklam rent allmänt.

Sedan märker jag tyvärr också ibland ett ganska allmänt förakt för oss "gratissurfare" i den här tråden. Jag vill dock påtala att jag är medlem på fotosidan. Och även vi icke-betalande medlemmar bidrar till väldigt mycket för denna sajt. Och jag gissar också att vi icke-betalande medlemmar tillhör en majoritet av alla medlemmar på fotosidan (David får rätta mig om jag har fel). Och skulle vi icke-betalande medlemmar bli alltför hårt bestraffade med tex iögonfallande, irriterande och icke-fotorelaterad reklam då kan det få som konsekvens att många av oss tar vårt pick och pack och drar härifrån. Och det tror jag inte skulle gynna någon part. Men glädjande nog så har i alla fall inte redaktören någon föraktfull attityd gentemot oss icke-betalande medlemmar vilket bevisas genom att den stora och pulserande och hemska annonsen för en gangsterfilm dragits tillbaka.
 
Varför klaga på reklam när det bara är att ta bort den med en adblocker? Om man nu tycker att viss reklam är okej, för att ge lite pengar till sidan, så är det ju bara att selektivt blockera just den reklam som är störande.

Personligen blockerar jag all reklam och annan form av user-tracking på alla sidor jag besöker. Alltid.
 
Jag förtydligar att jag tycker det är segt att ickebetalande skall ha åsikter om reklamen på fotosidan, dvs jag har inget emot gratismedlemmar. Och andra medlemmar verkar stämma in i det. Jag tycker mer rimligt att istället slå på adblocker isf att klaga. Bidrar man med kommentarer och kunskap så är ju det viktigt för oss även om ej betalande. Vi har ca 110.000-120.00 unika per vecka och merparten är icke-betalande, och därför har vi reklam. Att adblocka och inte skriva är väl en kategori som skulle vara mer mot en leach.

Däremot så är det säkert att vi precis som andra försöker integrera reklamen mer och mer. Det förutsätter dock att vi har en intressant webbplats annars blir det inte bra. Och det kostar pengar. Vår verklighet är att det kostar möda och pengar, och att en viss typ medlemmar skall komma med de klassiska retoriken - "servera oss en bra webbplats annars drar vi. Vi betalar om ni serverar tillräckligt bra". Jag kan dock en stor svårighet i att nå upp till förväntningen eftersom dem hela tiden skjuts fram.

Nä, kanske skulle göra så att istället för att lyssna på ickebetalande, tjäna lite pengar på er, och sen lägga dem på att skapa bättre tjänst för plus. Största misstaget är ju att försäkra pleasa alla.

Och som sagt. Jag är inte bitter även om det låter så utan mer ärligt. Vilket kan uppfattas surt/gnälligt. Så ta det hela som info inte kritik till någon speciellt.

[redigerat då jag skrev under kollektivfärd och det blev lite osammanhängande här och var]
 
Senast ändrad:
Jag är gratismedlem, och vad jag kan minnas har jag aldrig klagat på reklamen.. *stolt*

Kör på med reklam bara, skulle jag inte stå ut så börjar jag väl betala, eller går nån annanstans.
 
Jag förtydligar att jag tycker det är segt att ickebetalande skall ha åsikter om reklamen på fotosidan...

Jo, jag har förstått det nu att det är rent bedrövligt att jag som icke-betalande medlem ska komma här och ha åsikter om ditt och datt. Men för att jag inte ska riskera få fler örfilar framöver så undrar jag: Är det nåt mer som jag som icke-medlem inte bör ha åsikter om?

Nä, kanske skulle göra så att istället för att lyssna på ickebetalande, tjäna lite pengar på er...

Jag ber igen om ursäkt att jag alls pep till. Jag borde förstått att jag som icke-medlem är rätt värdelös och obetydlig och inte värd att ens lyssna på.

Största misstaget är ju att försäkra pleasa alla.

Ja, det var nog ett stort misstag att lyssna på mig. Jag vädjar därför: För in den där annonsen igen. Jag lovar att klicka på den ett par gånger så att ni tjänar lite pengar på mig. För det är ju egentligen endast därför jag finns till på denna sajt.
 
Jag tycker att en tia i månaden är värt för att ha tillgång fotosidan, som är betydligt mer än ett forum. Även om jag inte skriver så mycket är kvalitetsskillnaden stor om man kan ha en ordnad plattform, med utrymme för egna bilder osv.
 
Jo, jag har förstått det nu att det är rent bedrövligt att jag som icke-betalande medlem ska komma här och ha åsikter om ditt och datt. Men för att jag inte ska riskera få fler örfilar framöver så undrar jag: Är det nåt mer som jag som icke-medlem inte bör ha åsikter om?

Jag ber igen om ursäkt att jag alls pep till. Jag borde förstått att jag som icke-medlem är rätt värdelös och obetydlig och inte värd att ens lyssna på.

Ja, det var nog ett stort misstag att lyssna på mig. Jag vädjar därför: För in den där annonsen igen. Jag lovar att klicka på den ett par gånger så att ni tjänar lite pengar på mig. För det är ju egentligen endast därför jag finns till på denna sajt.

Jag vet inte om den där offermentatliteten klädjer dig. Citeringen var ju dessutom en riktig russin-i-kakan citering. Har du åsikter som måste man klara att ta svar på tal. Så om jag får vara ärlig igen så tycker jag det är lika segt med medlemmar som inte tål att man inte tycker likadant som dem och sen skall köra någon offer-retorik som grädde på moset. Stå på dig för vad du tycker utan att köra sånt. Det är mycket mer ärligt och ger en givande tråd.
 
Jag vet inte om den där offermentatliteten klädjer dig. Citeringen var ju dessutom en riktig russin-i-kakan citering. Har du åsikter som måste man klara att ta svar på tal. Så om jag får vara ärlig igen så tycker jag det är lika segt med medlemmar som inte tål att man inte tycker likadant som dem och sen skall köra någon offer-retorik som grädde på moset. Stå på dig för vad du tycker utan att köra sånt. Det är mycket mer ärligt och ger en givande tråd.

Så väldigt ärligt och sant skrivet!! Jag håller med på alla punkter. Så du får en "Gilla" av mig (med kärlek)
 
Jag vet inte om den där offermentatliteten klädjer dig. Citeringen var ju dessutom en riktig russin-i-kakan citering. Har du åsikter som måste man klara att ta svar på tal. Så om jag får vara ärlig igen så tycker jag det är lika segt med medlemmar som inte tål att man inte tycker likadant som dem och sen skall köra någon offer-retorik som grädde på moset. Stå på dig för vad du tycker utan att köra sånt. Det är mycket mer ärligt och ger en givande tråd.

Välformulerat!
 

Men det är väl ändå taskigt!

Som en annan stor sida skriver " Vi ser att du har blockat all reklam, vi överlever tack vare reklamen och om du vill hjälpa oss på vägen och vill ha kvar sidan så som den är, så skulle vi uppskatta att du inte blockar reklamen"

Om man gillar sidan och åker gratis, så kan man väl ändå bistå med några få klick på reklamen.
Så tillför man ändå några ören.

Man kan ju ställa in vilka sidor man ska blocka ;) Varför blocka en sida som tillför så mycket kunskap?
 
Men det är väl ändå taskigt!

Som en annan stor sida skriver " Vi ser att du har blockat all reklam, vi överlever tack vare reklamen och om du vill hjälpa oss på vägen och vill ha kvar sidan så som den är, så skulle vi uppskatta att du inte blockar reklamen"

Om man gillar sidan och åker gratis, så kan man väl ändå bistå med några få klick på reklamen.
Så tillför man ändå några ören.

Man kan ju ställa in vilka sidor man ska blocka ;) Varför blocka en sida som tillför så mycket kunskap?

Håller med, jag tycker det är lite segt med folk som alltid vill blockera reklamen här. Jag har själv adblock, men använder den INTE på fotosidan, helt enkelt för att jag tycker många annonser just på denna sajt är intressanta. Såna där människor som avskyr reklamen här lider av nån slags offermentalitet tycker jag, de upplever sig drabbade och påhoppade för lite reklam och vill att vi ska tycka synd om dem, jag tycker de istället ska titta på reklamen och sen stå för vad de tycker.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.