Annons

Hemsidor av vanligt folk.

Produkter
(logga in för att koppla)

pablito

Aktiv medlem
ang. tråden "kommentarer från vanligt folk"

verkar som det är intressant att kommentera vad vanligt folk tycker om våra (era) kameror. jag tycker vi vänder på skiten och tar och tittar på vår okunnighet vad gäller exempelvis, ahh! låt oss ta personliga websidor på nätet.

så. låt oss se om vi kan skratta åt oss själva en stund.


erik w gör www.40h.net ( vilket är ett bra exempel på hur en inte allt för krystad portfolio/personlig sida BÖR se ut. Detta är bra (faller mig i smaken)

sen har vi ju däremot ett par riktiga mästerverk i http://www.jymden.nu/offroad/, http://www.ChristerArt.com och vi får inte heller glömma : http://w1.855.telia.com/~u85545772/

/ ni har alla grymma bilder, men tyvärr websidor gjorda av vanligt folk...
 
Du menar alltså att du inte gillar min sida .Är det för att det finns mycket annat och att man skall ha en ren "portfoliosida".Isåfall kan jag säga att sidan funnits i flera år så jag tänkte göra det enkelt för mig och lägga mina bilder där.
Och webbsior gjorda av vanligt folk ,Var ligger felet i det.Måste allt vara proffsgjort......
 
ehe...

Pablo:


Lätt att vara tuff när man inte har nån egen sida uppe för beskådning... eller? ;-)
Höhöhö...
 
Re: ehe...

Sara skrev:
Pablo:


Lätt att vara tuff när man inte har nån egen sida uppe för beskådning... eller? ;-)
Höhöhö...

tittade just efter den ,men fanns ingen.och han får gärna "ogilla" min sida men snacket om"mästerverk" håller inte .Är helt självlärd och har sidan mycket för att lära mer.Har dessutom fått mycket beröm för sidan inom MC kretsen den i första han riktar sig till,så hans snack bryr jag mig inte så mycket om .Väntar med stort intresse på hans egengjords "proffsida".
 
pablito skrev:
ang. tråden "kommentarer från vanligt folk"

verkar som det är intressant att kommentera vad vanligt folk tycker om våra (era) kameror. jag tycker vi vänder på skiten och tar och tittar på vår okunnighet vad gäller exempelvis, ahh! låt oss ta personliga websidor på nätet.

så. låt oss se om vi kan skratta åt oss själva en stund.


erik w gör www.40h.net ( vilket är ett bra exempel på hur en inte allt för krystad portfolio/personlig sida BÖR se ut. Detta är bra (faller mig i smaken)

sen har vi ju däremot ett par riktiga mästerverk i http://www.jymden.nu/offroad/, http://www.ChristerArt.com och vi får inte heller glömma : http://w1.855.telia.com/~u85545772/

/ ni har alla grymma bilder, men tyvärr websidor gjorda av vanligt folk...

Well,

Pablo,

As some others commnted - easy to be an ass when you don't have anything to worry about yourself - or dare to show - judging from your published pics I understand why you haven't bothered with a web site!

And here's something for you to ponder - it's not the design of a website that viewers care about - it's the images - perhaps that's why I've had more than 3.4 million visitors in less than 5 years to my sites.

Next time you look in the mirror - make sure you blink a few times - perhaps you'll see the donkey's ass the rest of us see!
 
lite fundersam på vad han räknar som "vanligt folk" ....undrar vad han räknar sig själv som ????
och som sades i tidigare inlägg ..vad finns på sidan .Och om han är "designsamordnare"(vad nu det är för något) skulle det vara kul att se vad han menar med schysst hemsida.
 
vanligt folk?

Om vi vänder på det hela istället, vad är vanligt folk? Är vi övermänniskor för att vi håller i en kamera?

Nu blir det väl storm igen men det får jag ta....

//Jonas
 
Nejdå, det blir nog ingen storm. Skillnaden mellan diskussionerna om "vanligt folk" vs fotografer o den här som Pablo dragit igång sent på natten är att i den första diskuterar vi anonyma människor. Här "hänger" Pablo ut namngivna personer.

Det är stor skillnad på att säga att "en man från Norge" fastnade i en rulltrappa i 13 timmar innan strömmen äntligen gick på och att berätta att Pablo A fastnade i samma rulltrappa o inte förstod hur han skulle komma därifrån utan ström....

Eller så exemplifierar man med sina egna misstag. Eller möjligen grannens...

Men betänk att Pablo är en ung människa. Sådana gör små misstag ibland o då får vi snabbt ha förståelse, såvida det inte gäller en misstänkt bildtjuv i Västsverige förstås...
 
Skönt att höra KG, men låt oss inte glömma att när vi hamnar i de s.k. "vanliga människornas" personliga specialområde så är det vi som blir utskrattade...Men det bjuder i alla fall jag gärna på.....

//Jonas
 
Ja absolut, jag blir nog utgarvad lite då o då när jag besöker hemslöjdsbutiker (Byggvaruhus) o ställer fåniga frågor om reglar o regler... o det är väl okej att Hemsnickrarna.se berättar historier om mej som "vanlig människa", men jag ser helst att de inte drar historien med namn o adress inkluderat ;-)
 
HDFS) (KGS skrev:
Ja absolut, jag blir nog utgarvad lite då o då när jag besöker hemslöjdsbutiker (Byggvaruhus) o ställer fåniga frågor om reglar o regler... o det är väl okej att Hemsnickrarna.se berättar historier om mej som "vanlig människa", men jag ser helst att de inte drar historien med namn o adress inkluderat ;-)

håller helt med inga, namn och adresser .Annars är det ju bara kul att disskutera och att få kritik om sin sida och sina kort .Man kan alltid lära mera ......men som sagt "inte kasta sten i glashus".Och om man ser på tiden kanske Pablo inte var så där "pigg".......men No Hard Feelings.
Såg dessutom att besöksantalet på min sida än sä länge idag är 209 st ,alltså många som följer dettta ämnet.,kul kul.
 
Senast ändrad:
pablito skrev:


/ ni har alla grymma bilder, men tyvärr websidor gjorda av vanligt folk...

Om du nu ska klaga på webbsidor så kan du ju börja med att lära dig att stava till ordet så kanske man tror att du vet vad du pratar om.

Sen är det väl så att allt kan förbättras, men knappast genom att bara klanka ned i en överlägsen stil. Tala om vad som inte är bra och hur det kunde förbättras.

Om sidorna är bra eller dåliga beror ju på ändamålet med dem. En av sidorna har något script som inte är OK, men vad är problemet i övrigt?
 
Ehh, är det bara jag som läser Pablos inlägg som att exemplen som han länkar till är exempel på bra sidor? Varför är så många så bitska mot honom?

En bra websida för mig innehåller inte behov av en massa plugins (flash sänker den till botten direkt) och är kombatibel med de absolut flesta webläsarna. Kika gärna på
http://www.abrahamsson1.netfirms.com
(ren html)


Edit: Sorry för bannern på toppen men jag betalar inte innan jag har kommit på något bra att fylla sidan med ;)
 
Senast ändrad:
Lätt att ge kritik... Bättre att säga vad som skulle göra webbsidan bättre. Det finns oftast något som är bra på te x en webbsida. Visst ska man våga kritisera, men i så fall konstruktiv kritik så att personen kan lära sig något på köpet. Att säga att något bara är skit hjälper ingen.

Lite tankar från mig. :)

--
Daniel
 
Som jag läser det så är den första bra och dom andra avskräckande exempel.Undrar var han själv tog vägen skulle vara kul att få en kommentar av honom
 
The Champ skrev:
Som jag läser det så är den första bra och dom andra avskräckande exempel.Undrar var han själv tog vägen skulle vara kul att få en kommentar av honom

Okidok där ser man hur smaken kan avvika. Jag tyckte mästerverken var mästervärk i jämförelse med den översta länken, även om jag sett snyggare än allihopa.
 
macgunde skrev:
Lätt att ge kritik... Bättre att säga vad som skulle göra webbsidan bättre.

--
Daniel

Daniel din sida såg snygg (mycket snyggare än exemplen i pablos inlägg IMHO) och kompakt ut i designen men tyvärr funkar inte mycket i min webläsar (Mozilla på ett solaris system). inget dyker upp i rutan när jag drar muspekaren över tumnaglarna (texten funkar dock när jag håller musen över bakgrunden). När jag klickar på texlänkarna överst ändras bara rubriken.
 
Galaxens President skrev:
Okidok där ser man hur smaken kan avvika. Jag tyckte mästerverken var mästervärk i jämförelse med den översta länken, även om jag sett snyggare än allihopa.
Så tycker jag nog jag också,utan att blanda in min sida i detta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.