Flaggskepp
Aktiv medlem
Har för närvarande en Dynax 5D som skall bytas ut till en A700. Det är väl i den vändan som jag tänkte skaffa mig en bra kameraväska också.
Problemet är att jag är helt vilse trots att jag läser igenom andras trådar osv. Jag vet helt enkelt inte om väskorna uppfyller kraven. Storleken spelar ingen roll egentligen, bara allt får plats.
Vad som ska få plats:
Kamerahus + monterad normalzoom.
Ett Tele.
Sigma 10-20
Sigma 20 f1.8
50mm f1.7
Plats för filter, minneskort och mellanringar.
Gärna extra utrymme för tex portabel hårddisk eller/och batteriladdare.
Möjlighet att fästa trebensstativ är också önskvärt.
För det jag har nu räcker helt enkelt inte till.. det slutar med att jag tar en stor papperskasse, slänger ner min lilla kameraväska i den tillsammans med det som inte fick plats.
Är det en hockeytrunk jag behöver? Jösses.. känns helt hopplöst. Förlåt att jag inte lyckats fundera ut en väska på egen hand, men jag är som sagt vilse.
Problemet är att jag är helt vilse trots att jag läser igenom andras trådar osv. Jag vet helt enkelt inte om väskorna uppfyller kraven. Storleken spelar ingen roll egentligen, bara allt får plats.
Vad som ska få plats:
Kamerahus + monterad normalzoom.
Ett Tele.
Sigma 10-20
Sigma 20 f1.8
50mm f1.7
Plats för filter, minneskort och mellanringar.
Gärna extra utrymme för tex portabel hårddisk eller/och batteriladdare.
Möjlighet att fästa trebensstativ är också önskvärt.
För det jag har nu räcker helt enkelt inte till.. det slutar med att jag tar en stor papperskasse, slänger ner min lilla kameraväska i den tillsammans med det som inte fick plats.
Är det en hockeytrunk jag behöver? Jösses.. känns helt hopplöst. Förlåt att jag inte lyckats fundera ut en väska på egen hand, men jag är som sagt vilse.