Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Helt omöjligt med kameraväskor!

Produkter
(logga in för att koppla)
Frolicc skrev:
Jag söker alltså en stabil axelväska som är "låst" på ryggen, men samtidigt går att svinga fram på magen och ta utrusting.
Crumpler Daily (finns i flera storlekar) funkar så. Det är en vanlig axelväska men den har en extra rem som gör att väskan sitter mer stabilt på ryggen.

Jag kör med Crumpler Daily Large och är helnöjd. Har normalt med mig Nikorr 17-55 och 70-300 och har batterigrepp på kamperan. Utöver detta blir det SB800-blixten och lite annat pyssel. Eventuellt en notebook också. Rätt rymlig alltså.

Funderar dock på att köpa en mindre väska också typ slingshot för att ha i slalombacken.

Det finns nog inte en väska som passar för alla situationer.

Hur är Crumpler Daily jämfört med slingshot modellerna i stabilitet? om man så att säga sitter på en cykel?

En budväska sitter ju rätt högt tack vare att man spänner åt axelremmen så den klarar ju crasher rätt bra.

Jag vill trycka ned Systemkamera (helst med batterigrepp), blixt, två extra och ett monterat objektiv. Lite småkrafs som laddare är bra om det går att trycka ned också. Plånka och mobil.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar