Annons

Helt ny canon 7d. Problem!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Köpte mig en canon 7d i häromdagen.
Men det har redan uppstått problem.
När jag filmar, så tar det ca 2 sekunder innan det börjar blinka någon konstig symbol till höger på displayen, sen slutar den filma. Så klippen blir ca 4 sekunder.

Vad kan detta bero på?

Ja, filmar jag i 1080 30fps så blir klippen 6 sekunder, filmar jag i 1080 24fps så blir dom 8 sekunder, och i 720 så blir dom 4 sekunder.

Filmar jag däremot med 640x480 så kan jag filma hur länge som helst.
Har ett Sandisk 1gb CF kort.

Det låter som om du har ett för långsamt minne...
Prova spela in på lägre upplösning, kan klippen då bli längre så är det nog så.
Bildcachen i kameran äts upp om minnet är långsamt att skriva till.

Du har för långsamt minne. :)
Storleken på minnet har ingen betydelse i det här fallet. Mitt Sandisk Ultra II gör precis samma sak men mitt Extreme 60 MB/s tuffar på i 29 minuter. Jag tror det är en begränsning på 30 minuter för någon konstig skatt eftersom det då blir en videokamera, jag har för mig jag har hört det någon gång.

Den kampanjen har de haft åtminstone sedan mars någon gång. Tittar man runt lite ser man att det är ordinariepris på många ställen. :)

Cyber är bra, men deras "kampanjer" känns som Cykelringen och Hemtex... Dvs. man lockar med kampanjpriser trots att det handlar om vanliga marknadspriser (ordinariepriser) eller snäppet högre.

Ang. trådstartarens problem är det bara att köpa ett minnseskort med högre hastighet. 60mb/s räcker fint som sagt.

Jada jada. ;-)

Den kampanjen har de haft åtminstone sedan mars någon gång. Tittar man runt lite ser man att det är ordinariepris på många ställen. :)
.

Så gav jag ju inget uselt råd i a.f....
Man kan ju inte länka till alla.

Jag håppas det visade vägen til rätt minneskort.........................det var ju bättre enn Cykelringen och Hemtex..................

Okej! Då kommer två frågor till:

1. Kan man filma direkt in i datorn utan minneskort?
2. Någon som har förslag på tips och instruktioner för att filma med 7D? Har filmat med min canon hv30 i ett par år nu, och känner mig inte helt hemma i slr-filmningen :)

Exakt. Vad händer när du med ditt 60 GB minneskort spelat in en film på 4 GB?

Tja först börjar jag bitcha om det med folk på FS, man måste ju hålla på sin elitism eller hur.

Min 5dmkii läser i alla fall inte NTFS och kan heller inte formatera kort till det men jag är förstås ute o cyklar :) Så en 7D kan läsa/formatera ntfs menad du?

Videofiler på dSLR är begränsade av antingen 4GB (max filstorlek i FAT filsystem) eller 29min 59s (EU-regel där kameran övergår från att vara stillbildskamera till videokamera med högre tullsats), beroende på vilket som kommer först. Att det är FAT filsystem kommer från en standard som kameratillverkarna alla håller sig till: http://en.wikipedia.org/wiki/Design_rule_for_Camera_File_system

ANNONS