Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Helmut Newton död
- Trådstartare Calle S
- Start datum
Liax
Aktiv medlem
Såg honom också på Fotomässan i Göteborg för några år sedan.
Man ska kanske undvika att köra bil när man är 84 bast, även om man är en världsberömd fotograf.
Mer nyheter:
http://www.cnn.com/2004/US/West/01/23/obit.newton.ap/index.html
/Joakim
Man ska kanske undvika att köra bil när man är 84 bast, även om man är en världsberömd fotograf.
Mer nyheter:
http://www.cnn.com/2004/US/West/01/23/obit.newton.ap/index.html
/Joakim
Senast ändrad:
Jag kollar LA Times hela tiden, de borde komma med något snart.mipert skrev:
Finns det mer info, hittar ingenting.
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
"Gillade honom, han var sympatisk och en av få fotografer som kunde förklara varför hans bilder såg ut som de gjorde."
He-he!
Den var bra!
He-he!
Den var bra!
slowcoder
Aktiv medlem
Orelle EFS
Aktiv medlem
Jag gillade hans bilder
synd att han gått bort
såg hans utställning i Köpenhamn i höstas
tragiskt... men karln var 84 så det kanske inte var helt oväntat om man säger så
synd att han gått bort
såg hans utställning i Köpenhamn i höstas
tragiskt... men karln var 84 så det kanske inte var helt oväntat om man säger så
Finland
Aktiv medlem
Faan oxå! OK vi ska väl alla åt det hållet förr eller senare?
Shcysst snubbe,träffade HN vid fotomässan i GBG 1997 under Joel-Peter Witkins föreläsning. Vi hade en ganska bra och uttömmande diskussion om bilder och BILDER. Eller ska vi säga kort och bilder!
Fotograf121
Aktiv medlem
Finns det någonstans där man kan se vad han har gjort????
jfahlstrom
Avslutat medlemskap
121an skrev:
Här är en länk
Helmut Newton - Art Images - OCAIW
Fotograf121
Aktiv medlem
tack =)
Han var väldigt duktig!!!
Han var väldigt duktig!!!
Finland
Aktiv medlem
121an skrev:
Inte för att jag vill vara elak eller så, men var har du varit i fotovärlden om du inte vet vem Helmut Newton är, eller var??????
Eller e de så att ni unga fotografer inte bryr er om andra fotografer, särskilt när de är födda på fel sida av 50-talet?
För de e bland annat så man lär sig att se och tolka bilder, genom att studera de gamla mästarna, Newton, Mapplethorpe, Robert Capa, Herb Ritz, Strömholm o många andra. Både levande o döda!
Fotograf121
Aktiv medlem
Finland skrev:
Inte för att jag vill vara elak eller så, men var har du varit i fotovärlden om du inte vet vem Helmut Newton är, eller var??????
Eller e de så att ni unga fotografer inte bryr er om andra fotografer, särskilt när de är födda på fel sida av 50-talet?
För de e bland annat så man lär sig att se och tolka bilder, genom att studera de gamla mästarna, Newton, Mapplethorpe, Robert Capa, Herb Ritz, Strömholm o många andra. Både levande o döda!
När jag kollade på hans bilder kände jag igen Många så det är itne så att jag har studerats hans verk utan bara glömt bort namnet då jag alldeles för lätt glömmer bort namn.
J. Patric
Aktiv medlem
Måste påpeka att även om vissa personer blivit "namn" inom fotografin, så behöver man ju inte tycka om dem alla. Newtons, Mappelthorpes och Serranos bilder får det att vända sig i magen på mig, och det mesta av Strömholms bilder får mig att rynka på näsan. Jag tycker bättre om tidiga Fritz Henle, Andreas Feininger, Bruno Shultz, Hedda Walther m.fl. Skönhet utan att söka publicitet med hjälp av vulgaritet.
Smaken är som tur är olika.
Smaken är som tur är olika.