ANNONS
Annons

hej hur ändrar jag storlek på mina bilder i elements 5.0

Produkter
(logga in för att koppla)

davzan

Avslutat medlemskap
Hej har ett problem vet ej hur jag ändrar storleken på mina bilder i photo shop elements5.0 så att jag kan lägga upp dom på fotosidan.se använde ett anat program innan hp image zone men där kunde man inte redigera bilderna någe vidare taksam för svar hälsningar David

Image/Resize/Image Size eller liknande. Vet inte exakt vad det blir på svenska på rak arm...

Tryck på F1 så kan du finna ...

Så här ändrar du en bilds mått och upplösning för utskrift eller tryck

Du kan ändra den fysiska utskriftsstorleken och utskriftsupplösningen för en bild utan att sampla om bilden. Du kanske måste göra det om du sänder en bild till en bildbyrå som kräver att filerna måste ha en viss upplösning.
Om du skriver ut direkt från Photoshop Elements behöver du inte utföra proceduren. I stället kan du välja en storlek i dialogrutan Skriv ut så använder Photoshop Elements en lämplig bildupplösning.
Obs! Om du vill ändra utskriftens mått eller upplösningen och justera det totala antalet pixlar i bilden proportionellt, måste du sampla om bilden. (Mer information finns i Så här omsamplar du en bild.)
Gå till Redigeraren och välj Bild > Ändra storlek > Bildstorlek.
Kontrollera att Ändra bildupplösning är markerat. Om det är avmarkerat kan du ändra bildens mått och upplösning utan att ändra det totala antalet pixlar i bilden. Bildens aktuella proportioner kanske inte behålls.
Obs! Ändra bildupplösning måste vara markerat om du vill kunna använda funktionerna Bibehåll proportioner och Skala stil.
Bevara bildens aktuella proportioner genom att välja Bibehåll proportioner. Med det här alternativet uppdateras bredden automatiskt när du ändrar höjden och tvärtom.
Ange nya värden för bredden och höjden under Dokumentstorlek. Välj en annan måttenhet om det behövs. Observera att med alternativet Kolumner baseras bredden på bredd- och marginalinställningarna i Enheter & Linjaler.
Ange ett nytt värde för Upplösning. Välj en annan måttenhet om det behövs.
Klicka på OK.
Om du vill återställa originalvärdena i dialogrutan Bildstorlek, håller du ned Alt och klickar på Återställ.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar