Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hasselblad-polaroid

Produkter
(logga in för att koppla)

aquaman

Medlem
hej
jag har en hasselblad 500C,
och jag undrar lite över
polaroidbakstycke till mitt hus.
finns det?
finns det olika?
vad ska man köpa?

misstänker att det finns nån som
sitter på den kunskapen här.

tacksam för svar

/jonas

Den senaste modellen heter Polaplus, funktionellt samma som Magasin 100. Det finns en utgången modell som heter 80, varning för den (filmerna finns inte kvar) och den passar inte på alla modeller.

Magasin 100 funkar fint. Jag har dålig koll på begagnatpriserna, men lite mer än 1000 kr får du nog vara beredd att betala. Kolla stålvalsarn för korrosion, många fotografer gör aldrig rent dem.

Polaroid har precis nylanserat Typ-80 filmen så dom finns att få tag på igen (kolla polaroids hemsida). Dock så kanske man inte vill ha 80-magasinen pga. den jobbiga glasskivan. Dom fungerar bra för hobbybruk men jag skulle inte använda den för annat. Dock är 80-magasinen billiga, jag köpte mitt begagnat för 400kr.

polaroid magasin

Hej!

Har det ordnat sig med magasin eller är du fortfarande i behov av ett polaroidmagasin?

/Charlotta

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto