Michael Stener
Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av att hasselblads magasin inte matar fram korrekt?
Mitt magasin lämnar inte mellanrum mellan bilderna.
Mitt magasin lämnar inte mellanrum mellan bilderna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan nog stämma, men mina var fabriksnya och felet fanns där från början. Min kompis hade också köpt sina magasin nya och han hade som jag nämnde också fel på ett av dem.necromancer skrev:
Problemet är nog mer att väldigt många mag är proffskörda och har varit med om en del, sedan får vi tag i dom och råkar ut för dessa problem.
Nej, men det var ju länge sedan och kanske man har bättrat sig idag. Jag tröttnade efter några års användande av kameran och bytte till ett annat märke.roinek skrev:
Hej
Det verkar ju allvarligt om servicen inte tar åt sig problemet som Lennart beskriver det och det blir ju inte bättre av att de inte har ett konstruktivt sätt att hantera problemet.
Roine
En kraftig överdrift, kanske rent av en lögn! Hur många fotografer har haft problem med magasin tillverkade under de senaste 10-15 åren? Hur ofta har de servat magasinen?rapp skrev:
Å andra sidan verkar det ju inte spela någon roll om det så är fabriksnytt. :-(
På 80-talet...rapp skrev:
Du, ta och kolla Lennart Åströms (Lex) inlägg längre upp på denna sida...
Just det, därför ska man göra regelbunden service (precis som på bilen om man vill att den ska fungera). Jag har fått rådet, av Hasselblads servicetekniker, att serva utrustningen var 3000e rulle. Då kan man göra förebyggande underhåll och undvika problem.Michael Stener skrev:
Även om magasinet är märkt Hasselblad dvs.(kvalite) så slits även dessa magasin, helt enligt fysikens regler.