Annons

Har Technik Direkt slutat med C.O.D.?

Produkter
(logga in för att koppla)

Aviator

Aktiv medlem
Skulle just beställa film från Technik Direkt och märkte till min stora förvåning att man inte kan beställa på postförskott. Känner någon till om det är tillfälligt eller om det är varaktigt, för då man läser deras policy tycks det gå bra att betala c.o.d.

Skulle annars inte ha något emot att beatala med VISA men om man inte äger ett sådant kort är det svårt... (i somras beställde jag min kamera därifrån och då gick det bra att betala med postförskott)

Skulle bli glad om någon kunde upplysa mig med lite information (för i somras när jag skickade ett mail till dem hade de svårigheter med att svara på engelska...)

Thanks!

Gissande nästan att det går till så nuförtiden... Annat var det när jag var ung ;)

Då är det väl bara att fylla 18, sluta skolan så att man kan få ett jobb med fast inkomst så att man får ett VISA-kort så kan man börja handla...

...eller så köper jag mina prylar från AC-FOTO där man ännu kan betala med C.O.D.

Man behöver bara vara 16 för att ha ett riktigt visakort.. (Jag är snart 19 och har haft mitt i 2,5 år..) om du inte visste det..

Gäller det i Finland också? Har nu ett så kallat VISA Electron-kort och det var det enda jag fick när jag var till Nordea här i min hemstad...

Kostar det någonting att ha ett VISA-kort? Har för mig att det finns någon årsavgift, men kanske jag har fel...

Du får inget visa ifall du inte har fast inkomst. Csn-bidrag duger inte. Var just några veckor sen och försökte tigga mig till ett, men fick inte.

/Henri

Hej!

Jag beställde min kamera från technik direkt och betalade med mitt nordea-visa kort. (genom att skicka kortnummer och id och kort inskannat). Visa-kortet fick jag genom ett csn-erbjudande, alltså att man inte betalar för några banktjänster. Jag har ingen kredit, men det fungerade att betala med, visst pengar fanns det på kontot!! =)

De drog pengarna när de skickade kameran, hade innan dess väntat 6 veckor.

Jag har (via handelsbanken) haft visakort utan fast inkomst sedan jag var 16 år och någon månad. Vanligt visa. Kostar mig runt 250kr om året.

ANNONS