Annons

Har ni era egna bilder på väggarna?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag har nyss köpt en ny bostadsrätt, dit jag kommer att flytta in framöver.

Redan nu sitter jag och funderar på hur jag skall pryda väggarna. Jag kollar igenom mina bilder och försöker hitta nått passande. Jag tänker mig att vardagsrummet enbart skall fyllas av mina egna bilder.

Detta får mig att undra hur ni gör. Har ni era egna bilder på väggarna hemma?
 
Har inte heler det faktiskt, men det är främst av kostnadsskäl - en rejäl förstoring med ram kostar ju en slant...

Har planer på det dock =)
 
Jag ersatte några musse pigg vykort med småkopior taget med Hasselblad och sv/v film. Inga mästerverk, men bättre än Musse-bilderna, som massor av folk har och finns lite överallt.
 
Eftersom jag frågade Jesper varför han inte hade egna bilder på väggarna så är det rimligt att jag förklarar varför jag har det.

Det egna hemmet är det egna hemmet. Det är den mest egotrippade plats som finns. Där kan man smycka precis som man vill.

Jag vill ha väggar som jag kan identifiera mig med, Väggar som gör att jag känner mig hemma, och det gör jag bland mina bilder. Mina bilder och jag hör ihop.

Sen fungerar det oxå så för mig att om jag har bilder hängande framme som jag ser hela tiden så blir dom testade. Jag ser efter ett par veckor om dom funkar eller inte.
 
Har allmänt rätt lite på väggarna, men just nu så är det mer av mina bilder än andras.

Har några MC. Escher kopior som jag vill ha upp, annars vill jag nog bara ha mina eller tjejens foton uppe
 
Jag har INte ett foto uppe,, föredrar egna målerier.

Inte all fotografi passar på väggen i en generell hemmiljö! Sedan så är ju smaken som baken,

mvh Niclas, som inte tycker så mycket om glas + pp,tout och ram----> tycker mer om ett grövre måleri med struktur och levande yta;)
 
Arleklint skrev:
Detta får mig att undra hur ni gör. Har ni era egna bilder på väggarna hemma?
Japp, bilder kopierade på Fotolabo, ett par reklamaffisher och ramade i en "riktig" butik, inte Gallerix alltså. Så här ser det ut hemma hos mig. Ganska smått, men något kanske syns.
 

Bilagor

  • hemma.jpg
    hemma.jpg
    42.6 KB · Visningar: 3,564
Jag har mina bilder på väggen hemma. Ingen uppförstoring men där en samling mindre bilder.
Jag skall snart förtora upp en av mina bättre bilder och hänga den i närheten av sängen.

Jag tycker det är en självklarhet att ha sina egna bilder på väggen, för då får man tid att granska dem.
 
Jag håller på att göra en liten fotovägg med mina egna fotografier. Jag har bara fått upp fyra hittills.

Sen har jag fyra till i mitt vardagsrum, gamla bilder dock.

mvh Anders
 

Bilagor

  • lgh1.jpg
    lgh1.jpg
    22.2 KB · Visningar: 3,553
Absolut! Dom som betyder något speciellt för mej förstorar jag i varierande grad och hänger upp, mestadels på jobbet, där man ju tillbringar en stor del av sin vakna tid...
 
Redan idag har jag en hel del egna bilder på väggarna. Men det känns kul att starta om ett nytt rum med egna bilder. Jag kommer hålla mig till ett rum med eget eftersom jag gillar lite annat oxå.
 
Bra fråga Janne!

Jag har ett fåtal bilder av lite symbolisk natur. Vänner frågar varför jag valt just den bilden i stället för andra bättre jag har. Utvalda bilder representerar sådant som jag värderar i livet, bildens budskap till mig, valt av mig.

Annars tycker jag att foton är ganska tråkiga visavi målade tavlor. Jag funderar lite på hur foton ska se ut för att man inte ska tröttna på dom. Det är en utmaning att fotografera efter - och dom ger inga poäng vid snabba visningar utan sammanhang.

/Staffan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.