Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har köpt en Polaridkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

MiguelP

Avslutat medlemskap
Av typen; Polaroid Land Camera Super color 1000

Nu är det så att jag har sökt och sökt efter filmer till denna. Snälla hjälp en nybörjare som mig. Ge mig gärna tips och råd om hur jag kan komma över dessa filmer? Vad är det som gäller, vad ska jag tänka på etc.

Ju mer tips och råd desto bättre.

Ha en fortsatt trevlig kväll

Miguel

Enligt landlist.org så ska det vara film av SX-70 typ till den kameran. Polaroid själva har lagt ned sin filmtillverkning sedan några år men The Impossible Project tillverkar och utvecklar film som passar och som saluförs av bland annat Exponera och Brunos Bildverkstad i Sverige.

Det är även möjligt att det går att få tag på "originalfilm" från Polaroid begagnad, men eftersom den i så fall är flera år gammal så är det tveksamt om den är ok, kemikalierna kan ha torkat.

Jag köper impossible projects film till min 600 och den fungerar utmärkt. Köper från brunos.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

Aha det var därför jag inte hitta ngn batterilucka
tack
Skall se om jag kan få tag på film i morgon av Scandinavian photo
/Erik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar