Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Har jag gjort rätt eller fel? Har jag valt rätt gluggar?
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
l-malmqvist
Aktiv medlem
Du har gjort helt rätt Janne! Kan bara yttra mig om 70-200 VR men det gör jag mer än gärna. Byggd som en stridsvagn, man kan ha den som hantel i nödfall, skarp från f2.8 till f22 och fokuserar snabbt som attan. Skrämmer små barn och gamla. Inget smygarobjektiv men det ska synas när man är ute och fotar tycker jag. Bifogar huvudargumentet för VR, tagen på 1/6 sekund, vilket ju förstås bara funkar när motivet står stilla:
l-malmqvist
Aktiv medlem
Arne S
Aktiv medlem
Grymt snygg rörelseoskärpa, vad föreställer det??
Blev lite orolig när jag såg att du gjort dig av med det Tamron du talar så varmt för. Men ditt löfte om fler fina makrobilder gjorde mig lite lugnare och nyfiken. Nyfiken även för att det kanske är bra att jag lugnat mig med ett macro.
Blev lite orolig när jag såg att du gjort dig av med det Tamron du talar så varmt för. Men ditt löfte om fler fina makrobilder gjorde mig lite lugnare och nyfiken. Nyfiken även för att det kanske är bra att jag lugnat mig med ett macro.
Brrr vad avis jag blir. Vill ha! Var köpte du den?Arleklint skrev:
Jag skaffar mig en Nikon AF-S 70-200/2.8 ED IF VR, utöver mina fasta gluggar.
Jag ska till USA nästa år, frågan är om jag inte ska klippa till.Arleklint skrev:
På Scandinavian
Joppe_72
Aktiv medlem
Calle S skrev:
Jag ska till USA nästa år, frågan är om jag inte ska klippa till.
Själv köpte jag min i USA (från B&H), fick både gluggen samt telekonverter (17E II), för under 13.500kr...
Ja, på Samy´s i LA kostar den 11577:- med deras moms....Frågan är om jag har råd då, och hoppas dollarn håller sig på den här nivån.Joppe_72 skrev:
Själv köpte jag min i USA (från B&H), fick både gluggen samt telekonverter (17E II), för under 13.500kr...
Helt rätt, sen tycker jag faktiskt att det är ganska sunt att stödja svenska handlare. Men jag ska ju ändå åka över och kommer att bo tio minuters promenad från Samy´s, så jag får se hur jag gör.Arleklint skrev:
Jag är lat och dann och orkar inte leta upp billiga varianter på krångliga köpesätt. Jag ville ha gluggen och köpte den på enklaste sätt på scandinavian.
Grym glugg. Jag plåtade lite på MonsterJam, monstertruckshow på Globen (ok, inte "nature art" direkt Bör ses förstorade.Arleklint skrev:
Jag skaffar mig en Nikon AF-S 70-200/2.8 ED IF VR, utöver mina fasta gluggar. Finns det någon som kört med denna glugg? Vad har ni haft för nytta av VR?
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=62268
Satt på översta läktaren, dom där billiga platserna "uppe i taket". Fick köra ISO1600 för att få någorlunda slutartider till de snabba bilarna. Använde enbensstativ ibland, och handhållet i bland - ser faktiskt ingen större skillnad på bilderna. Det vart riktigt skarpt, kan tom läsa texten på smådekalerna på truckarna etc i full upplösning.
Arleklint
Aktiv medlem
Imponerande att se Christer!
Jag var ute och testade gluggen i lördags. Det kändes mycket ovant. Eftersom jag ville testa hur det kändes med VR - som i sig är nytt för mig - körde jag utan stativ. Det kändes väldigt ovant. Jag fick en känsla av att vara oseriös, även om ju så egentligen inte var fallet.
Jag har tidigare hört folk säga att den som är ovan vid VR får en känsla av "sjösjuka" när man tittar i sökaren. Jag inser vad dom menar.
Att jag sen hade en zoom - som jag ytterst sällan fotat med - var ytterligare en ovana. Jag glömde nästan bort att jag hade ett zoomvred
Gluggen verkar skarp och gedigen. Jag kommer gilla den om man bortser från vikten. Man jag får väl träna så jag blir stor och stark
Jag var ute och testade gluggen i lördags. Det kändes mycket ovant. Eftersom jag ville testa hur det kändes med VR - som i sig är nytt för mig - körde jag utan stativ. Det kändes väldigt ovant. Jag fick en känsla av att vara oseriös, även om ju så egentligen inte var fallet.
Jag har tidigare hört folk säga att den som är ovan vid VR får en känsla av "sjösjuka" när man tittar i sökaren. Jag inser vad dom menar.
Att jag sen hade en zoom - som jag ytterst sällan fotat med - var ytterligare en ovana. Jag glömde nästan bort att jag hade ett zoomvred
Gluggen verkar skarp och gedigen. Jag kommer gilla den om man bortser från vikten. Man jag får väl träna så jag blir stor och stark
Arleklint
Aktiv medlem
Utsnitt ur denna bild
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=287724&set=lp#
f5 180mm (utan konverter)
Kan jag ha bommat skärpan i fågelbilden? Eller sabbar konvertern så mycket?
Letar fler bilder med konverter....
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=287724&set=lp#
f5 180mm (utan konverter)
Kan jag ha bommat skärpan i fågelbilden? Eller sabbar konvertern så mycket?
Letar fler bilder med konverter....
Bilagor