Annons

Har D70/D200 Samma Batterier?

Produkter
(logga in för att koppla)
Troligen inte. Det vore väl synd. Då kan de ju inte sälja andra batterier.. Jag kör Canon, men där är det att det inte passar mellan olika modeller. Det är olika rakt igenom i princip.
 
Nej, det kan du inte då EN-EL3e batterierna som hör till D200'an är mer avancerade än EN-EL3'orna (D70). Du kan däremot använda dina D200 batterier till din D70'a.
 
Soulfinder skrev:
Tjenare

Kan man använda sina D70 batterier i en D200?

Nicklas

_______________________________________________

Nej, men du kan använda D200 batteriet i D70/70S/50.

D200 har en speciell "bränslemätare som kommunicerar med batteriet, därför finns det en extra kontakt på batteriet till D200. EN-EL3E heter det.
 
Både ja och nej. Det batteriet som levererades med D70 passar inte men om du tillhör de som fick batteriet utbytt till ett EN-EL3e så fungerar det. D200 har alltså EN-EL3e och det passar både i D70 och D200, om du har ett EN-EL3 så passar det bara i D70.

/c
 
FILM) (Rogerber skrev:
Troligen inte. Det vore väl synd. Då kan de ju inte sälja andra batterier.. Jag kör Canon, men där är det att det inte passar mellan olika modeller. Det är olika rakt igenom i princip.
Nja, inte riktigt. Tex är det samma batteri för Canons D30, 10D, 20D och 30D. Och samma för Nikon D70s, D50, D100 och D200.
 
PapaC skrev:
tillhör de som fick batteriet utbytt till ett EN-EL3e så fungerar det. D200 har alltså EN-EL3e och det passar både i D70 och D200, om du har ett EN-EL3 så passar det bara i D70.

/c

Jag har fått mitt batteri utbytt. Utbytesbatteriet till D70 heter EN-EL3a. Passar inte till D200. Ha någon fått EN-EL3e?
 
Jag fick utbytt ett batteri från min D70 och fick i utbyte ett stycke EN-EL3e.
/Nonno
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.