Annons

Har Canon slutat med EF 50/1,8 II?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: EF 50mm f/1,8...

SiPaMoId skrev:
Har inte utgått . Problemet är att Canon säljer så otroligt många just nu då den är ett perfekt porträttele till 300D och 10D.
Den är från och med idag prissänkt, su nu blir den ännu mer åtråvärd.
Den har av Canon ett rekommenderat pris på: 1200:-

mvh
Patrik Skolling Möller, Canon
Du skulle inte kunna ge oss en vink om Canons kommande DSLR-modeller ocksa...? ;-)
 
det kanske är läge att sälja en av mina ettor ?
Måste ju vara ganska dyr nu när det inte finns tvåor att uppbringa.
 
salander skrev:
I tisdags 13/1 fanns det 8 st i denna affär:

http://www.fotobutiken.nu/

Pris 1395:-

Tack för tipset! Fanns även idag (15/1) några kvar. Jag beställde, trots varningarna, ett exemplar och det lär väl anlända om ett par dagar. Några motljusskydd finns nog inte kvar, det lät som jag fick det sista.

Såg förövrigt att Scandinavian Photo (i enlighet med vad som sades ovan) nu sänkt priset på objektivet till 1175 :- .

/ Martin :)
 
Re: Å andra sidan

flutte skrev:
är ju II-ans plastighet välkänd och jämförd med I-ans. Samtidigt som Canon fått höra väldigt mycket om prisskillnaden mellan II-an och 1.4-an.

OM det är så att II-an är på väg att ersättas av en III-a med bättre mekanisk kvalité, låt oss säga 25-50% dyrare, så förstår jag att man vill sälja slut på II-or.

Priset på 50/1.4 USM har sänkts till 3600:- nu..kanske intressant då?
 
Vore jag produktchef på Canon skulle jag beordra utveckling av ett 50/1.8 Mark3 med ringUSM, intern fokusering, metallbajonett, underbar fokusring och som kostar max 2000:-...
 
Beställde ett 50/1.8 II idag för totalt 78 pund (1100 kronor). Priset inkluderar post och försäkring och leveranstiden skall vara 4-10 dagar. Beställde det över e-bay till fast pris, alltså inte auktion:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3805077026&category=4687

Fösäljaren finns i Hong Kong så det finns en risk för 22% moms - då stiger totalpriset till 1500 kronor. Det är samma pris som Foto Rajala har här i Finland - skillnaden är bara att dom lade in en bunt beställningar från kunder i december och ännu inte hört nått från Canon...

E-bay har väl alltid sina risker, men är man noggrann kan man minimera problemen. Har gjort två-tre affärer över E-bay utan problem. Jag beställda min Canon 300D + 18-55mm från Canada - slutpris 7800 kronor. Hade lite tur med tullen, men även om jag varit tvungen att betala 22% moms hade jag sparat närmare 2000 kronor jämnfört med butikspriserna i Finland...

Happy shopping.
 
Lägger bara till här att jag fick mitt 50mm/1.8 II på fem arbetsdagar. Inga problem. Och det är mitt nya favoritobjektiv! Det sa bara klick!
 
Har 2 st av detta objektiv, mycket bra glugg. Det ena är till o med till salu - kolla radannonserna här på FS. :)
-kunde inte låta bli...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.