Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handla Sigma objektiv i Thailand!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Levenrot

Medlem
Hej!

Jag ska åka på semester till thailand och tänkte passa på att byta ut kit objektivet till min 400D. Tänkte satsa på ett Sigma 17-70.. alt Canon EF-s 18-85 IS..
Har hittat en butik (flera eg.) som har Canon prylar med ca 25, 30 % lägre priser än här hemma.

http://www.fotofile.net (seg sida)

Jag har hittils inte hittat någon som har Sigma! Är det nån där ute som har en aning om vart man kan hitta det i tex Bangkok och hur priserna ligger? Ska man kanske köpa här hemma ist?

Hare!

/Roger
 
Jag var i Bangkok förra julen och kollade lite bland affärerna. Sigma verkade vara väldigt osynliga där.
Passa på o handla nån glugg medan du en gång är där.Dom är så pass mycket billigare .
Varför skulle det löna sig i längden att handla på hemmaplan undrar en dum finne!!???
 
Senast ändrad:
Det blev ett Sigma!

Tack för hjälpen!

Det blev ett Sigma 17-70... inhandlat hos FotoVideo i Sthlm.

Återkommer med en recension när jag kommer hem!
 
Lite prisinfo:

Jag var i Bangkok (på köpcentret MBK där det finns en Nikonbutik) för några veckor sedan och kom hem med en SB-800 och en 50mm glugg till min Nikon för strax under 4000SEK. Motsvarande pris hemma ligger på 5.300 ungefär.

Ett D80-kit med 18-135 gick på ca 9.000SEK. Hemma ligger den på ca 12500.

I priserna har jag räknat bort VAT som är 7% och som man får igen på flygplatsen vid utresan.

Åtminstone på Nikonprylar ska garantin vara internationell. alla papper ser i alla fall ut som hemma, men jag ska låta det vara osagt till dess det händer nåt :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.