ANNONS
Annons

Handla objektiv på Ebay

Produkter
(logga in för att koppla)
Sen har jag en fråga till angående Ebay, jag tycker inte det är speciellt många säljare som skickar "worldwide", finns det någon funktion så man kan välja bort alla som inte skickar worldwide?
Det är ju skitjobbigt när man ser något man tycker om och har ett bra pris så skickar dom som oftast bara till US eller UK.
Jag brukar gå in på www.ebay.de just för att de flesta skickar till Sverige och står det endast "Deutschland" så svarar de ändå "If you pay additional shipping" om man skickar ett meddelande. Annars finns ju Ebay International Sverige men jag tycker den sidan har värdelös layout.

Jag brukar gå in på www.ebay.de just för att de flesta skickar till Sverige och står det endast "Deutschland" så svarar de ändå "If you pay additional shipping" om man skickar ett meddelande. Annars finns ju Ebay International Sverige men jag tycker den sidan har värdelös layout.

Gjorde det du sa och gick in på .de istället. Det var några stycken som skeppade till Sverige, men inte alla. Skickade ett mail å frågade :) Hoppas dom svarar.

Har vart inne på Ebay Sverige, men tycker själv att sidan inte håller måttet.

Det andra objektivet jag är ute efter nu är ett Nikon 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX.
Har sett att priserna brukar landa på runt 800-900USD (ebay.com)
Vad bör jag tänka på? Ser att en del har blivit gråa i gummit på fokusringen, är detta något som är ett bekymmer?

Priserna på ".de" är nu uppe i 350EUR med en dag kvar på auktionen,
exempel: http://www.ebay.de/itm/Nikon-Objektiv-17-55-/251118842229?pt=DE_Foto_Camcorder_Objektive&hash=item3a77d97175#ht_1246wt_1344

Jag tittade lite där nyss och tycker att den inte är sämre än ebays andra webplatser. Vad var det du ogillade?

Får känslan av att det är en lite "förenklad" version av sidan om man jämför med .uk eller .com.
"sortera efter" har inte alls så många alternativ som .com har och kommer inte i närheten av .de

Sen har jag även sett att en del auktioner inte kommer med på den svenska versionen, som faktiskt finns på t.ex. .de, trots att det kan skickas till Sverige.

Då var det 8e Aug och jag har fått ett mail om att.....objektiven blir försenade.

"Greetings from SimplyElectronics.

We are writing in regards to your order with us for item Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16mm F2.8 Nikon Fit.

Upon checking on your order, we have found dust on the lens and this was our last shipment. We sincerely apologize for the unexpected delay.

As a gesture of goodwill, we have arranged a free SanDisk 4GB microSDHC Memory Card (BULK Packaging)to be sent to you as compensation. An email will be sent to

confirm its dispatch once completed.

Again, our most sincere apologies for any inconvenience caused.

Meanwhile, should you have further queries, please feel free to email us again"
.

Detta känns fan inte helt okej, sen att jag får ett microSDHC kort som man inte har någon nytta av gör ju inte saken bättre direkt.
Att det är damm på linsen känns som en jävla undanflykt, måste ju vara nåt annat som är problemet.

Kanske är det så att jag får bita i det sura äpplet.

Anledningen till bra omdömen hos dessa säljare är att folk är rädda om sin egen samling omdömen. Ger man ett negativt omdöme så antingen bara ger de ett likadant tillbaka som "hämd" eller så erbjeder de pengar tillbaka/kompensation för att muta bort det dåliga omdömet.

Om det var deras sista objektiv varför säger de då:
"10 available / 16 sold"

Lägg även märke till att de negativa omdömena (speciellt leveransproblem) ofta handlar om deras dyrare produkter medans de bombar på med billig skit som de faktiskt skickar, bara för att hålla uppe procenten.

Börjar bli lite nervös här.
går man in på deras "store" ( http://stores.ebay.com/simplyelectronicsstore ) så är ju butiken helt tom, va fan händer? dom hade ju tusentals prylar till salu, nu har dom EN!?

har läst lite av deras negativa omdömen och det stämmer att dom som har problem har handlat för större summor. Men det finns ju självklart positiva omdömen om folk som handlat för 3-400 pund och fått sina varor i tid.

Saken är ju den att jag ska ju iväg i mitten av september på en längre resa, tanken var ju att jag skulle ha objektivet på denna resa.

Vad tror ni, kommer jag att få mina objektiv? hehe

Börjar bli lite nervös här.
går man in på deras "store" ( http://stores.ebay.com/simplyelectronicsstore ) så är ju butiken helt tom, va fan händer? dom hade ju tusentals prylar till salu, nu har dom EN!?

har läst lite av deras negativa omdömen och det stämmer att dom som har problem har handlat för större summor. Men det finns ju självklart positiva omdömen om folk som handlat för 3-400 pund och fått sina varor i tid.

Saken är ju den att jag ska ju iväg i mitten av september på en längre resa, tanken var ju att jag skulle ha objektivet på denna resa.

Vad tror ni, kommer jag att få mina objektiv? hehe

Jobbig situation... =/

Prova http://stores.ebay.co.uk/simplyelectronicsstore istället. Antar att det var där du kikade först :)

Haha, *host* kanske brusade upp lite i onödan. Klandra mig inte, är ju lite nervös för detta.
Jag skickade i alla fall ett mail och bad om en ny leveranstid, svaret blev:

"Thank you for your message.

Should we not have any items, this is because we do have them. We are only selling when we have the item available.

Moving forward, we would like to advise you that your order has been prioritized but the latest expected dispatch should be by 17 August.

We apologize again for the unexpected delay and for the inconveniences caused."

Det fetmarkerade hänger jag inte helt med på. Menar dom att dom endast säljer varor dom har på lager?

Den första "dispatchen" var ju 8aug, då skulle jag få varorna 13aug.
Nu antar jag att jag mottar objektiven ca 21 aug.

Hoppet är ju inte ute än...

Jag har köpt både tamron 90 macro och tokina 11-16/2.8 på ebay och säljarna har varit företag i hongkong. Varje gång så har säljaren(utan att jag sagt nåt) skrivit ned värdet(ned till typ 1000 kr) så att momsen ska bli så liten som möjligt.

Jahaa, då var det den 17 och jag har inte fått någon bekräftelse på att dom har sänt mina objektiv.
Skickade ett mail till dom, och frågade om dom skulle sända grejorna, har icke fått svar.

Detta går mig på nerverna. Har jag inte fått nåt svar till nästa vecka, funderar jag på att avboka hela saken. Köper skiten i Sverige så blir det riktigt.

Efter ytterligare ett mail i morse om försenad leverans så avbeställde jag linserna.

"Thank you for your message.

With regards to your order, we are overwhelmed with a high demand of our services, so I am afraid that there will be further delay with the delivery of your order. We sincerely apologize in this regard.

However, please be assured that we will closely monitor your order and as soon as your order has been dispatched, we will send a dispatch email to confirm this.

If you have further queries, please do not hesitate to email us again and we will gladly assist you."

Går man in på denna sida: http://www.trustpilot.co.uk/review/www.simplyelectronics.net
Så ser man att dom inte har fått speciellt bra betyg. Väldigt oseriös firma.

Jag tror helt klart att jag tillslut hade fått mina produkter, men pga en närstående resa så vill jag inte riskera att inte få med objektiven.

Nu blev det en beställning på Cyberphoto istället.

Får se nu hur lång tid det tar innan jag får tillbaka mina pengar.

Får se nu hur lång tid det tar innan jag får tillbaka mina pengar.

Hur betalade du? Om man använder ett (riktigt) kreditkort så har man stora möjligheter att stoppa betalningen genom att man meddelar kreditkortsbolaget att man har avbeställt och att man därför inte vill betala räkningen.

Hur betalade du? Om man använder ett (riktigt) kreditkort så har man stora möjligheter att stoppa betalningen genom att man meddelar kreditkortsbolaget att man har avbeställt och att man därför inte vill betala räkningen.

Jag betalade genom Paypal. Det är vad dom flesta säljarna vill på Ebay.
Tycker det fungerar bra.

Då blir följdfrågan hur du har konfigurerat ditt Paypalkonto, och då återförs det till att handla om du har kopplat ett kreditkort eller ett betalkort till Paypalkontot.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar