Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

handla i thailand - Bangkok

Produkter
(logga in för att koppla)

copter

Medlem
med risk för att en liknande tråd finns så frågar jag igen. Har dock inte hittat någon som ger fult svar.

Jag är i färd med att köpa komplett ny system kamera utrusting.

Min tanke är att köpa en canon 500d, sigma 17-70 2,8, filter, kamera väska och ett enkelt stativ.

Jag har ett par alternativ.

1 kan köpa i sverige och dra momsen.

2 jag bor i indonesien och flyger "hem" via bangkok snart. priserna är billigare där och jag har en del prisuppgifter från nätbutiker. har även ringt dit och fått priser bekräftat. Tror det finns extra utrymme med att pruta och 7% tax refund.


ett hus kostar där ca 5500 sek hos www.fotofile.net men de har inte Sigma optik.
i sverige blir det ca 6500 sek med dragen moms.

mina frågor:

Någon som handlat i Bangkok? tips på butiker? prisskillnader? övrigt info?

går det att få Sigma optik i Bangkok? borde finnas tycker jag. eller ett likvärdigt? vill ej ha Kit optiken.

tacksam för all information

mvh
anders
 
Tänk på att Canon inte har någon internationell garanti på sina hus, och om du ändå är intresserad så tycker jag att du ska spana in pantip plaza och köpa en gråimport från HK där, kan bli ordentligt mycket billigare än Fotofile om man betalar kontant. Jag köpte min 450D+18-55IS+55-250IS+430EXII där för nästan ett år sedan, sparade nog totalt 40% eller så mot Sverige då (men då var kronan betydligt mycket mer värd också). Finns säkert 20 foto-affärer i pantip plaza, och om jag inte kommer ihåg fel så hade flera av dem Sigma.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.