Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handla gluggar m m till min D80

Produkter
(logga in för att koppla)

Rockoholic

Aktiv medlem
Nu när man percis har fått sålt en MC och dollarn är låg tänkte jag passa på att beställa lite från B&H.

Tänkte bara kolla lite vad ni anser.

Grejerna jag har tänkt köpa är
70-200/2.8 VR
MB-D80
Extra batteri (för det är väl tänkt att man ska ha 2 originalbatterier i greppet?)
SB-800

Låter detta som ett vettigt paket? Budgeten är ca 20kkr

I första hand ska jag ha det till att fota på gotland i månadsskiftet maj/juni när man skall köra lite på ringen och fota mellan passen...
 
Är det den gluggen du saknar så är det ett bra val, likaså blixten, du behöver inget extra batteri i greppet för att det skall fungera, men visst är det att föredra.

/kent
 
Bokeh skrev:
Är det den gluggen du saknar så är det ett bra val, likaså blixten, du behöver inget extra batteri i greppet för att det skall fungera, men visst är det att föredra.

/kent

Jag ska fota en del motorsport är det tänkt och då säger alla att den gluggen är guld värd! Nej att jag inte behöver extra batteri vet jag. Det va bara att jag undrade vilken sorts batteri man skulle ha. MB-D10 vill väl ha AA om jag inte minns fel? Men om jag ska använda ett VR-objektiv känns det som en liten fördel att ha extra batteri... Särskilt om man ska fota på gotland en hel dag.

Ingen som tycker att det fattas något?
Något som är prisvärt i staterna alternativt här i Schweden. Jag innehar för stunden ett 50mm/1.8, ett 18-70 och ett 55-200. 55-200 gör mig bara irriterad så det är lika bra att göra sig av med det... Hänt på tok för många gånger att man har tagit den "perfekta bilden". Sen när man öppnar den i datorn ser den ut som skit. Beror nog mycket på den långsamma autofokusen och den riktigt dåliga ljusstyrkan...

MVH Niclas
 
Rockoholic skrev:
Jag ska fota en del motorsport är det tänkt och då säger alla att den gluggen är guld värd! Nej att jag inte behöver extra batteri vet jag. Det va bara att jag undrade vilken sorts batteri man skulle ha. MB-D10 vill väl ha AA om jag inte minns fel? Men om jag ska använda ett VR-objektiv känns det som en liten fördel att ha extra batteri... Särskilt om man ska fota på gotland en hel dag.

Ingen som tycker att det fattas något?
Något som är prisvärt i staterna alternativt här i Schweden. Jag innehar för stunden ett 50mm/1.8, ett 18-70 och ett 55-200. 55-200 gör mig bara irriterad så det är lika bra att göra sig av med det... Hänt på tok för många gånger att man har tagit den "perfekta bilden". Sen när man öppnar den i datorn ser den ut som skit. Beror nog mycket på den långsamma autofokusen och den riktigt dåliga ljusstyrkan...

MVH Niclas
Man kan välja mellan EN-EL3e, EN_EL4a eller 8st AA i MB-D10.
MB-D80 vill ha två EN-EL3e eller 6 AA. Jag skulle rekomendera EN-EL3e och bara använda AA i nödfall men det är min högst personliga åsikt.
 
Zotamedu skrev:
Man kan välja mellan EN-EL3e, EN_EL4a eller 8st AA i MB-D10.
MB-D80 vill ha två EN-EL3e eller 6 AA. Jag skulle rekomendera EN-EL3e och bara använda AA i nödfall men det är min högst personliga åsikt.

Jag lär nog skaffa ett extra EN-EL3e till greppet om jag köper det nu =)
 
Tänk bara på att moms och tull tillkommer, det gör ungefär + 35% på priset.

Passa även på att köpa tillbehör som t.ex Stativ,stativhuvud,ryggsäck,filter,trådutlösare m.m.
 
Gården skrev:
Tänk bara på att moms och tull tillkommer, det gör ungefär + 35% på priset.

Passa även på att köpa tillbehör som t.ex Stativ,stativhuvud,ryggsäck,filter,trådutlösare m.m.

Det är jag väl medveten om. Har för mig att det är ungefär 8% tull och 25% moms på varor, frakt och tull...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.