Annons

Handla från england?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok, för att återgå till ämnet...
Säg att jag köper en D90 i England och så går den sönder efter 6 månader, vart vänder jag mig då? Blir jag tvungen att skicka tillbaka kameran till England?

nej det har ingenting med goodwill att göra, för ALLA kameror köpta innom EU gäller samma regler,du skickar den till närmasta svenska serviceställe som Kameratillverkaren har avtal med, dvs, samma ställen som kameror köpta i sverige hamnar.
Därimot så gäller andra regler om kameran är inköpt i en annan region av världen.

/kent
 
Senast ändrad:
Kanske dags att läsa på vad forumsvärden säger?

Det vore väl märkligt om man inte skall få diskutera EU regler i ett köpråd, vad han ojjade sig över var politiksnack, och det vet du, för det var du som drog igång det.
Hur som helst så lämnar jag diskutionen, ring för all del till tillverkarna och fråga istället.

/kent
 
Det vore väl märkligt om man inte skall få diskutera EU regler i ett köpråd, vad han ojjade sig över var politiksnack, och det vet du, för det var du som drog igång det.
Hur som helst så lämnar jag diskutionen, ring för all del till tillverkarna och fråga istället.

/kent

Nej. Jag behöver inte ringa tillverkarna och det är ju sant att det är samma regler som gäller i England som här. Jag har inte sagt emot detta och i ärlighetens namn glömde jag bort att vi är med i Eu. Men att bli beskylld som skattefifflare och dessutom vara högerextremistisk var inte snällt sagt. Skit samma och det är glömt nu. Jag lämnar ochså diskutionen.
Mvh Thomas
 
N
ej. Jag behöver inte ringa tillverkarna och det är ju sant att det är samma regler som gäller i England som här. Jag har inte sagt emot detta och i ärlighetens namn glömde jag bort att vi är med i Eu. Men att bli beskylld som skattefifflare och dessutom vara högerextremistisk var inte snällt sagt. Skit samma och det är glömt nu. Jag lämnar ochså diskutionen.
Mvh Thomas

Det är lungt Thomas, det är lätt att bli missförståd på forum, man väljer ett fel ord i något sammanhang, och vips så kan det tolkas galet, det är sånt man får räkna med, jag råkar ut för det titt som tätt :)

Mvh Kent.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.