PMD
Aktiv medlem
Re: Re: Handhållen GPS
För utomhusanvändning har jag ett enkelt vattentätt fodral, och i bilen sitter den monterad i en hållare ovanför instrumentbrädan.
En dedicerad skogsnavigator eller bilnavigator är förvisso billigare, men inte alls lika flexibel som en PocketPC.
Jag har en PocketPC med inbyggd GPS-mottagare. Den behöver inte köra det medföljande navigeringsprogrammet, som är avsett för bilnavigering, om man inte vill. Man kan installera ett annat navigeringsprogram för andra ändamål som t.ex. skogspromenader eller sjönavigering.P.R. skrev:
En handhållen enhet som är bra i skogen är inget vidare som bilnavigator och för att du skall ha nytta av den måste du hur som helst köpa till kartor som kostar en del. En enkel dedicerad bil-GPS där kartor ingår kostar inte många kronor mer än kartorna till den handhållna och ger mycket bättre funktion.
För utomhusanvändning har jag ett enkelt vattentätt fodral, och i bilen sitter den monterad i en hållare ovanför instrumentbrädan.
En dedicerad skogsnavigator eller bilnavigator är förvisso billigare, men inte alls lika flexibel som en PocketPC.