Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hama pappersbakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

Brummelisa

Aktiv medlem
Hej!

Jag undrar om någon har provat dessa bakgrunder i papper. Går de lätt sönder?

Dem är ju så billiga (640 på scandinavianphoto), så något konstigt måste det väl bara?

/ Marcus

Dom fungerar bra, är upprullade på kraftig papprulle som stadgar upp det hela, levereras i kartong som även skyddar rullen vid förvaring hemma.

Som papper i allmänhet så är det känsligt för ovarsam behandling, men det tål att stå på (givetvis på hårt och slätt golv) utan att gå sönder.

Rekommenderas!

Har själv flera stycken.

Perfekt.

Vet du om man kan se hur sem ser ut någonstans (på nätet). Scandinavianphoto har ju inte så bra bild :)

Jag bor ju visserligen i Jönköping, men har ingen bil och inte så mycket tid att åka ut till Bankeryd.

/ Marcus

Och upphängd med Manfrottos portabla stativ.
Som ni ser så är papperet skadat i botten men det är bara att skära bort.

Bilagor

• fond.jpg
    fond.jpg
    12 KB · Visningar: 430
Jag drar igång den här tråden igen och undrar Hasse, bilden på den bakgrund som hänger ner och är trasig, vad heter den? Det är ju som sagt svårt att veta hur skiffergrå, grå och alla andra sorter ser ut. Bilderna på tillverkarens hemsida säger ju inte heller någonting (man vet ju inte vad som är vad i den där lilla pyramiden).

/ Marcus

Tyvärr vet jag inte namnet på bakgrunden. köpte den begagnad för ett antal år sedan.
Men den är väldigt bra, går att få väldigt mörk eller ljus beroende på hur man ljussätter den.

Det är just det jag vill ha. En fond som man kan få nästan svart då man inte belyser den alls och en som blir relativt ljus då man belyser den.

Är det någon annan som kan det här om Hamas bakgrunder?

/ Marcus

Jag hade också problem att skilja grå, grå och grå åt.

Löste detta genom att ringa Scandinavian och be om "fondprover" och de skickade ett litet häfte med prover.

Jag använder Hamas 'Artic white' köpt på ScandinavianPhoto...med studiobelysningen och avståndet kan man styra bra även till mörk bakgrund. Bra kraftig kvalitet som tål en del.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar