Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Höjdavtrycket på EOS1D MKII
- Trådstartare defiant
- Start datum
Jag tycker att man vänjer sig till en vissa del, men det är ändå för känsligt.
Jag ska lämna in min nu när jag har en 20D som andrakamera. Canon har ju tyvärr ännu inga låne-mark IIr än utan då blir det 1D.
Jag ska lämna in min nu när jag har en 20D som andrakamera. Canon har ju tyvärr ännu inga låne-mark IIr än utan då blir det 1D.
PhotoJoe skrev:
Vad är det som är bräckligt på Mark II?
Inget, men min läcker in damm på displayen och höjdavtrycket måste justeras. Autofokusen hänger sig också ibland.
PhotoJoe
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Inget, men min läcker in damm på displayen och höjdavtrycket måste justeras. Autofokusen hänger sig också ibland.
På vilket sätt ska det justeras? Är inte vertikalgreppet en del av kameran på 1D?
geronimo13
Aktiv medlem
PhotoJoe skrev:
På vilket sätt ska det justeras? Är inte vertikalgreppet en del av kameran på 1D?
Avtryckaren är mkt känslig jämfört med tidigare och den vanliga.
mindwipe skrev:
Kostar det något att justera avtryckaren ? Min är också väldigt känslig.
nej, det ska inte kosta nått.
mindwipe skrev:
Finns det någon verkstad runt Örebro som kan genomföra justeringen, eller måste jag skicka kameran till Stockholm ? Vill gärna inte bli av med den allt för länge...
Vilken godkänd Canon-verkstad som helst som utför garantireperationer ska funka.
Canon egen verkstad ligger i Göteborg.
Magnus Nyman
Aktiv medlem
Var tvungen att testa min kamera och jag känner ingen skillnad mellan ordinarie och höjdavtryckaren.
MVH
Magnus
MVH
Magnus
defiant
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Vilken godkänd Canon-verkstad som helst som utför garantireperationer ska funka.
Canon egen verkstad ligger i Göteborg.
Kan man gå dit bara eller måste man gå vi återförsäljaren?? garantipapper eller räcker det med serienumret på Kameran??
//J
defiant skrev:
Kan man gå dit bara eller måste man gå vi återförsäljaren?? garantipapper eller räcker det med serienumret på Kameran??
Du kan gå dit själv. genom återförsäljaren tar det bara längre tid. Kvittot måste du ha med dig.