Annons

Håller KonocaMinolta tiden?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nekomy

Avslutat medlemskap
I morgon har det gått tre veckor sedan jag lämnade in min kamera på service, de sade att det skulle ta ca tre veckor innan den skulle bli klar. Vad tror ni, klarar Minolta tre veckors gränsen eller tror ni att den kommer under vecka 34 istället?

Är det någon som känner till vilka service tider det kan röra sig om så här års?

JAg skulle ställa in mig på att det tog en vecka till vare sig jag ville eller inte.. för då får man inga otrevliga överraskningar..
Dessutom så var det ca. och under semestertider dessutom.

/Daniel

Hör och häpna.
Idag dök en hämtnings-avi upp. Jag tror det är min kqamera för det är det ända jag väntar på. Prick tre veckor på dagen, det är näsa på att man blir misstänksam :)

Har ännu inte hämtat ut den, och senare under dagen kanske jag kommer med en uppdate.

Jag vet inte vad jag skall tro. Minolta bytte AF i min kamera och glad i hågen åkte jag ut till Dalarö och tog en fika. Då dyker det upp en flygande båt och det blir ett perfekt ställe för att testa AF som innan service hade problem med att den ibland inte kunde ställa skärpan på motiv som var lite längre bort. Jag siktar mot båten som flyger och AF markerar att den låst på båten. Perfekt tänker jag och tar flera bilder. Några fåglar hoppar omkring någon meter bakom mig och jag tar två bilder, En båt kommer in och jag tar en bild, AF låser på båten.

Jag är glad. Ny fixad AF, f11 och 1/400 sekund. Jag kommer att ha kanon skärpa och äntligen kan jag ta bilder med min nya dyra kamera. Vist gick det att ta bra bilder förut, men det var en chansning att använda AF.

Sänder här med bilden på båten som flög och kan meddela att varken fåglarna eller båten som lade till blev skarpa eller hade nått imponerade skärpedjup. Som tur var tog jag med min andra kamera och tog bilder denna underbara dag så jag fick några bra bilder att glädjas över.

Nu skall inte jag skrika att Minolta är skit, inte ännu. Jag skall vänta tills jag tagit tillräckligt många bilder i olika situationer och med stativ så Minolta inte kan klaga på att man skakat eller nått. Men det lutar åt att jag ångrar mitt val av kamera.

Och ursäkta att jag åter är på krigs stigen.

Bilagor

• flyga.jpg
    flyga.jpg
    45.6 KB · Visningar: 197
Jag var kanske förhastad kanske eller så var min kamera restrött. Efter en dags fotograferande verkar AF ha bättrat på sig. På bärjan av dagen gick det dåligt med 3 av 9 bilder som blev suddiga; men nu på senaste turen in till Stockholm så missade AF tre bilder av 60 st och detta till stor del beroende på alkisar, humlor och en gren.

Dock körde jag hela dagen på 1600x1200 för att testa, Imorgon blir det ut och testa RAW.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar