** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hägerfoto i Solna, lördag 11 feb

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kommer (dammar av 120-300:an, Phust!). Jag bor ett stenkast från sjön och går dagligen dit med hunden, men för er som åker kommunalt - ta buss 505 från Solna C (T-bana). Den stannar precis vid isvaken, som ligger vid S:et i Sjövägen på kartan som Janne la upp.

Tack för i går - jag var kvar sist (som vanligt).

//Lasse

Roligt!

Stryk er eller lägg till er på listan.

Samling 08.00 enligt tidigare karta.
"Eftersläntare" kan ringa mig om ni inte hittar oss. 070-8669612

Janne Arleklint
Bengt A Wänergård
Göran Säll
Bodil Nielsen
Mattias Lundström
Pelle Rindar
Johnny Slätt
Peter Werner
Lars Dobos
Martin Gunnarson

Re: Roligt!

Arleklint skrev:
Stryk er eller lägg till er på listan.

Samling 08.00 enligt tidigare karta.
"Eftersläntare" kan ringa mig om ni inte hittar oss. 070-8669612

Janne Arleklint
Bengt A Wänergård
Göran Säll
Mattias Lundström
Pelle Rindar
Johnny Slätt
Peter Werner
Lars Dobos
Martin Gunnarson

Ooops, förlåt, jag kommer inte, har fått förhinder. Hoppas att ni får fina bilder imorgon!
/Bodil

Janne Arleklint
Bengt A Wänergård
Göran Säll
Mattias Lundström
Pelle Rindar
Johnny Slätt
Peter Werner
Lars Dobos
Martin Gunnarson

Oj, gjorde fel när jag strök mig, gör ett nytt försök.

Janne Arleklint
Bengt A Wänergård
Göran Säll
Mattias Lundström
Johnny Slätt
Peter Werner
Lars Dobos
Martin Gunnarson

Dagens hundrunda runt sjön gav lite blandade känslor. Runt den vak vi ska samlas vid kunde jag räkna till ynka tre hägrar, men inget säger ju att de inte skulle vara fler imorgon. Men när jag gick vidare så visade det sig att de flesta (23 st!) satt runt en annan vak på motsatt sida av sjön. Den ligger i "bukten" NO om den större ön, om ni tittar på Jannes karta. Denna vak är lite knepigare, ty den ligger en bit ut på isen. Visserligen är hägrarna tämligen tama, men jag skulle inte ge mig ut på den isen och här är avståndet längre. Jag skulle tippa på 50m.
Men vi får se.
På vägen hem träffade jag en gubbe, klädd för vildmarken, som kom släpandes på jättestativ och tung kameraväska - han skulle givietvis fota hägrar. Ryktet sprider sig. :cool:

Hägrar

Jag tog en titt kl 8:00 idag (fredag) och då fann det många. Jag räknade inte, men över 10 var det.

/göran

Jag funderar på om jag skall "våga" dyka upp och bryta mig in i bland fotopojkarna. Hade egentligen ett annat fotoprojekt i tankarna, men det kan ju vänta till en annan dag.

SusanH skrev:
Jag funderar på om jag skall "våga" dyka upp och bryta mig in i bland fotopojkarna. Hade egentligen ett annat fotoprojekt i tankarna, men det kan ju vänta till en annan dag.

Borde väl inte finnas något mer harmlöst än ett gäng "halvgubbar" med Teleobjektiv - om man inte är papparazzi-fobisk ;)

Klart du ska hänga på!

BAW

Tror inte ni kan skrämma mig, jag är ganska härdad. Men ni skall få en chans att försöka, jag dyker upp =)

jag och min stora käft... själv måste jag tacka nej. Får tidigt besök imorgon.... :(

Lyckat till - må fotoguden ge er många fina exponeringar!

Bengt

Det här blir andra gången jag tar bort mig eftersom jag inte har möjlighet att vara med imorgon. Snälla Janne lägg inte till mig någon mer gång nu!
Ha det skoj!

Janne Arleklint
Göran Säll
Mattias Lundström
Johnny Slätt
Lars Dobos
Martin Gunnarson
Susan Hanserkers

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar