Annons

Hägerfoto i Solna, lördag 11 feb

Produkter
(logga in för att koppla)
jag bor 5 minuter därifrån så jag kan komma förbi på kort varsel... har varit där ett par vändor redan men vore kul med sällskap :)

BAW
 
BodilN skrev:
Hur nära kommer man hägrarna? Duger analog 135 mm? Det vore kul att försöka fota dem.

Beror på is-läget - om isen bär så kan man "smyga" runt dem. Då kommer man nära... annars blir det väl mellan 3-10 meters skjutavstånd...

BAW
 
Då tror jag att jag skall klara mig med 135:an. Jag skall fundera lite till på om jag följer med eller ej.
 
Tycker att det låter mycket intressant, säg finns det någon lämplig samlingsplats, gärna en som går att återfinna med typ Hitta eller Eniro.

/Johnny
 
Jag föreslår vi träffas vid Råstasjöns sydvästra hörn (Vid texten "Sjövägen") kl 08.00
 

Bilagor

  • råsta.jpg
    råsta.jpg
    45 KB · Visningar: 1,054
ska vara vägvisare åt en polare från Norrland (läs uppsala) så jag blir sen (kommer nog runt 0900).

Vi ses!

Bengt
 
Tänkte komma om inget oväntat dyker upp.. Finns det någon lämplig parkering i trakterna ?

/Johnny
 
JSL skrev:
Tänkte komma om inget oväntat dyker upp.. Finns det någon lämplig parkering i trakterna ?
Om du följer Sjövägen norrut från samlingsplatsen finns cirka 500 meter längre fram på höger sida en Uno-X-mack och Råsta motionsgård. Vid den tiden kommer det garanterat att vara gott om plats där.

Buss 505 går längs Sjövägen och Näckrosens T-bana ligger fem minuters promenad bort.
 
Jag dyker nog upp om det inte blir alltför sent på fredagen. Men jag har lovat att låna ut kameran på lördagen, så det beror lite på när den blir utlånad om jag kan komma alls egentligen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.