jimmyzola
Ny medlem
Min ena son hade sönder mitt enda objektiv ( Nikon AF-S DX 18-55/3,5-5,6G VR ) och då tänkte jag passa på att skaffa ett lite bättre =) Tänkte först köpa Sigma 17-70/2,8-4 DC OS HSM då detta kändes väldigt allround, har fått bra omdömmen, är ljusstarkare än det jag hade samt även funkade som Macroobjektiv.. priset ligger runt 3700 KR Men när jag läste lite på internet såg jag att många även rekomenderade Nikon AF-S DX 35/1.8G som har fast bränvidd. Det är visserligen ett helt annat typ av objektiv men en del använde sig nästan uteslutande av detta och valde att använda benen istället för vänsterarmen för att zooma =P Detta objektiv ger tydligen grymt skarpa bilder fin oskärpa i bakgrunden samt är väldigt ljuststarkt och billigt. eftersom detta är så billigt kan man även köpa tex Nikon AF-S DX 55-200/4-5,6G ED VR och därmed få 2 st objektiv för samma pris som det första.. Så min fråga till dig är !!! vilket av alternativen tycker du låter bäst. Det första känns mer bekvämt men det andra känns som man får MER för pengarna ..Är det väldigt stor nackdel att inte kunna fota i omfånget 17-35mm då den möjligheten saknas på det senare alternativet?
Det kanske finns helt andra objektiv som någon skulle rekommendera istället? Tacksam för alla råd
Mvh
Det kanske finns helt andra objektiv som någon skulle rekommendera istället? Tacksam för alla råd
Mvh