jomper
Aktiv medlem
Är en glad amatör som främst tar semester- och familjebilder. Bor i en kommun där det är strängt förbjudet att fotografera barnen på förskolan. I år blir det heller inget besök av fotograf och därmed inte några fina foton att ge bort till far- och morföräldrar i julklapp. Går ju ordna på annat håll.
Kommer dock sakna gruppbilden från förskolan. Har en idé om att försöka organisera detta själv, men tänker samtidigt att jag kanske inte vet vad jag ger mig in på. Att försöka få 20-talet barn i åldern 3-6 år att sitta still under x antal minuter samtidigt som deras föräldrar står bakom ryggen på mig.
Har inte heller full koll på den tekniska biten. Tanken är att ta bilden utomhus. Tror att det lämpligaste objektivet jag har är mitt EF 24-105 f4, tillsammans med min 50D. Vet i varje fall att jag får skarpa bilder med denna kombo.
Men vilken bländare och slutartid jag ska satsa på är jag mer osäker på.
Vart sätter jag fokus?
Hur får jag barnen att sitta still? Osv osv...
Alla åsikter, synpunkter och tips är välkomna.
Kommer dock sakna gruppbilden från förskolan. Har en idé om att försöka organisera detta själv, men tänker samtidigt att jag kanske inte vet vad jag ger mig in på. Att försöka få 20-talet barn i åldern 3-6 år att sitta still under x antal minuter samtidigt som deras föräldrar står bakom ryggen på mig.
Har inte heller full koll på den tekniska biten. Tanken är att ta bilden utomhus. Tror att det lämpligaste objektivet jag har är mitt EF 24-105 f4, tillsammans med min 50D. Vet i varje fall att jag får skarpa bilder med denna kombo.
Men vilken bländare och slutartid jag ska satsa på är jag mer osäker på.
Vart sätter jag fokus?
Hur får jag barnen att sitta still? Osv osv...
Alla åsikter, synpunkter och tips är välkomna.