pianoanders
Ny medlem
Jag har tackat ja till att fotografera en kyrkokör i en kyrka under deras repetition. Det är kvällstid, och mörkt ute, men kyrkan har ju belysning. Har ännu inte kollat hur mycket belysning de har, och tänkte försöka komma dit en kväll före och testa lite. Kören består av ca 35 personer. Jag har en Nikon D3200, samt objektiv Tamron 17-50 mm 2,8 och Nikons fasta 50 mm. Har ett bra stativ, samt två blixtar, en Nikon SB700, och en SB 910. Det bästa för mig är om kyrkan har så bra belysning, så att jag kan skippa blixtarna och köra på det befintliga ljuset, men om jag behöver använda blixtarna, så tar jag gärna emot tips på hur jag kan gå till väga. Har för lite erfarenhet för att fota med blixt. Kan få till snygga porträttbilder med blixt, men en stor grupp känns lite svårare. Skulle ha behövt fler blixtar, men har nu bara två. Har en IR-panel som jag sätter framför kamerans inbyggda blixt, och sätter blixtarna i läget remote, och SU-4. Då kan jag fjärstyra blixtarna, och placera dom vart jag vill.
Funderar på att köra på ISO 800, eller 1600, och bländare någonstans mellan 4 och 7,1.
Jag tar tacksamt emot tips från kunnigt folk!
Funderar på att köra på ISO 800, eller 1600, och bländare någonstans mellan 4 och 7,1.
Jag tar tacksamt emot tips från kunnigt folk!