Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gravid magbild

Produkter
(logga in för att koppla)

tamate

Aktiv medlem
Nu är jag inne på mina sista gravidveckor och skulle vilja ta några kort då jag inte tänkt var agravid fler gånger.

Har sett några ta siluettbild med ljus bakom. någon som kan tipsa hur man enkelt gör en sådan? måste rummet vara helt nersläkt och räcker det med en lampa?

någon som har några tips på bra kort man kan ta som kan bli bra minne för livet =)
 
tack, det var jätte intressat att läsa, har liknadne i någon kamerabok som jag har liggande men behöver uppdateras. anl jag skrev inlägget var att jag tänkte att någon kanske tagit gravidkort och kunde ge tips hur dom gick tillväga.

men jätte tack för ditt tips =)
 
Jag la precis up en liknade bild. Kolla gärna bland mina bilder.

Hur du tar en siluhettbild:

Om du vill ha svartbakgrund,
mörkt rum, hårt ljus snett mot kameran i ungefär samma höjd som modell(testa runt lite så märker du skillnad).

Lycka till!
 
Det är väl bara att prova olika ljus, lampa, infallande kvällssol etc. Man behöver inte försöka efterlikna andras bilder, gör den till din. Situationer och erfarenhet är ändå så olika.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.