Mjolle
Avslutat medlemskap
Jag har sökt! Lovar och svär!
Står i begrepp att beställa min första systemkamera. Har varit övertygad om 350D väldigt länge, men nu har jag sett att Nikon D50 kommer med två objektiv istället för ett.
Mina frågor till den samlade expertisen är nu:
1) Hur mycket "sämre" är D50 jämfört med D70'n?
2) Är kit-objektiven, som vissa påstår, SKRÄP?
3) 350D har två extra megapixels, är de till någon nytta?
4) Vilken av dessa kameror presenterar den bästa begagnatmarknaden?
5) Vilken kamera kan jag ha längst utan att behöva byta huset?
Som jag förstår det är de väldigt lika på det mesta, skillnaderna tycks mest vara subjektiva för den enskilda individen.
Jag lutar mot Canon, eftersom de verkar ha bättre utbud begagnat, blixtar, objektiv osv.
Lutar mot Nikon eftersom man får med två objektiv, och många säger att greppet är bättre på den.
Snälla hjälp, hav tålamod med att jag postar en sliten frågeställning ytterligare en gång till.
Står i begrepp att beställa min första systemkamera. Har varit övertygad om 350D väldigt länge, men nu har jag sett att Nikon D50 kommer med två objektiv istället för ett.
Mina frågor till den samlade expertisen är nu:
1) Hur mycket "sämre" är D50 jämfört med D70'n?
2) Är kit-objektiven, som vissa påstår, SKRÄP?
3) 350D har två extra megapixels, är de till någon nytta?
4) Vilken av dessa kameror presenterar den bästa begagnatmarknaden?
5) Vilken kamera kan jag ha längst utan att behöva byta huset?
Som jag förstår det är de väldigt lika på det mesta, skillnaderna tycks mest vara subjektiva för den enskilda individen.
Jag lutar mot Canon, eftersom de verkar ha bättre utbud begagnat, blixtar, objektiv osv.
Lutar mot Nikon eftersom man får med två objektiv, och många säger att greppet är bättre på den.
Snälla hjälp, hav tålamod med att jag postar en sliten frågeställning ytterligare en gång till.