Annons

Gratis Wordpress-teman???

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Jag håller på att försöka starta upp en hemsida.
Har kollat väldigt mycket på Wordpress teman. Tänkte försöka hålla mig till de som är gratis till att börja med.
Men jag får inte till bildspel för att visa upp mina bilder.
Det finns många varianter, där det är sliders.
Något liknande med bildspel eller slider vill jag använda mig av, men när jag öppnar upp mina bilder på hemsidan nu får jag lov att stänga den jag tittar på för att öppna upp en annan. Jag vill kunna trycka på en pil, eller next för att fortsätta titta.

Lite vimsig fråga kanske, men jag håller på att rycka mitt hår här hemma för att få till detta.
Det kanske inte helt enkelt går att göra så på alla de teman som är gratis. Men något av alla 500 Wordpressteman måste det ju funka på, eller?

Här är ett ex på hur jag skulle kunna tänka mig presentera bilderna:

http://www.matildaholmqvist.se/broumlllopsportfolio.html

Finns det inga "färdiga" teman??

Som innehåller slideshow visning av bilder?
Måste man använda sig av plugins?
Tänker framför allt inom Wordpress.....

Väldigt tacksam för svar

Beror på hur du menar finns väl simpla "slide shows" för artikelbilder i vissa teman men ingen direkt vräkig flash slideshow eller liknande. Lägg in en plugin bara och pröva dig fram.
Wordpress är förvirrande, jag vet.

WordPress är gratis med allt vad det innebär. Har själv lagt många timmar på att få till det och det finns oerhört många bra plugins och dom flesta är lätta att installera och fungerar utmärkt. Finns dessutom jättebra forum för ytterligare hjälp t.ex. http://sv.wordpress.org/

Jag utgick från ett gratis tema som heter Mystique som jag byggt ut med olika plugins och modifierat utseendet rejält med CSS. Det finns några färdiga tema för fotobloggar som du kan få fram från Utseende>Teman>Installera tema från admindelen. Jag har provat flera av dom man jag tyckte inte dom passade mig men det är enkelt att installera tema och prova sig fram. Är man inte nöjd går det enkelt att ta bort både tema och plugins.

WordPress kan man utveckla lokalt med t.ex.WampSever och sedan kopiera databasen och ladda upp till den skarpa sidan.

När det gäller bildvisning finns flera bra plugins t.ex. Lazyest Gallery, NextGEN Gallery och WP Photo Album Plus.

Tror man får vara beredd att lägga tid istället för pengar om man väljer WordPress men jag tycker ändå det är ett utmärkt redskap för att skapa flexibla, lättadministrerade webbsidor, som du har bra kontroll över. Det går att sätta sig in i arbetssättet men det kommer att ta några timmar. Joomla är ett annat gratisalternativ som ger mycket snygga sidor.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto