Annons

Grafikkort för bildbehandling???

Produkter
(logga in för att koppla)

ollebroksten

Aktiv medlem
Hej!
Jag ska köpa ett nytt grafikkort och det enda jag ska använda det till är att köra Photoshop. (har inte ett enda spel installerat).

Vad är det man ska tänka på? 64 eller 128mb? Vad är nödvändigt?

Det enda kravet jag har är en DVI utgång.
Möjligen att man kan köra dubbla monitorer (1x dvi, 1x vga)
Måste man ha ett specialkort för detta, eller räcker det med att utgångarna finns?

Någon som vet något speciellt kort att rekommendera eller allmänna tips; svara gärna,

Mvh/Olle

Titta lite på Matrox produkter som är kända för bra färgåtergivning till ett vettigt pris.

Tänk på att det blir lite problem med att kalibrera skärm 2 i t.ex XP om du köper ett dualkort av vissa märke.

64 MB räcker fint om du bara kör 2D.

Jerry

Tja, De i datorn inbyggda korten tycker jag fungerar väl. Det krävs knappast några avancerade matamatiska beräkningar som behöver avlastas från huvudprocessorn med hjälp av ett avancerat grafikkort, som när det gäller spel av skjuta på allt som rör sig.

Jag var inne på Matrox för ett tag sedan när jag skulle byta kort. Men samtidigt ville jag ju ha ett som fixar lite tyngre spel också. Nu har det ju inte blivit så mycket spelande, dock, men det blev ett Radeon 9800 PRO. Fungerar utmärkt till P-Shop. Däremot har den inte dubbla DV-I, bara enkel, så jag kör dubbla RGB.

ollebroksten skrev:
Hej!
Jag ska köpa ett nytt grafikkort och det enda jag ska använda det till är att köra Photoshop. (har inte ett enda spel installerat).

Någon som vet något speciellt kort att rekommendera eller allmänna tips; svara gärna,

Mvh/Olle

Svaret på denna fråga måste bli att så gott som ALLA moderna grafikkort uppfyller dessa krav.

mvh

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar