gorse
Aktiv medlem
Jag tänker köpa en begagnad pentax som ersättare till min gamla samsung GX-1L. Jag har sneglat på en pentax k-5. Bästa läget jag hade var en k-5 på Tradera som gick för 5400. Jag kunde inte bjuda över det priset. Kollar jag blocket verkar de flesta fråga efter ca 7000. Jag tycker det känns lite högt, för annonserna verkar bli kvar. Och det är inte så gott om annonser på k-5 heller. Däremot verkar det finnas gott om pentax k-x och k-m för allt mellan 800-3000. Verkar svårsålt det med.
Då är min fråga: är pentax k-7 ett alternativ för mig? Den är väl äldre än k-5, eller hur?
Jag hittar en hel del annonser på pentax k20d för typ 1500 till 3000 kronor. Jag funderar på om jag ändå skall köpa en begagnad k20d så länge, och sedan spara ihop till en k5 och hoppas att lämpligt tillfälle kommer med lite tålamod. Är det en vettig tanke eller helt korkat i huvudet? Vad är en k5 så mycket bättre på?
Då är min fråga: är pentax k-7 ett alternativ för mig? Den är väl äldre än k-5, eller hur?
Jag hittar en hel del annonser på pentax k20d för typ 1500 till 3000 kronor. Jag funderar på om jag ändå skall köpa en begagnad k20d så länge, och sedan spara ihop till en k5 och hoppas att lämpligt tillfälle kommer med lite tålamod. Är det en vettig tanke eller helt korkat i huvudet? Vad är en k5 så mycket bättre på?