Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gluggar

Produkter
(logga in för att koppla)

OldSchool

Aktiv medlem
Tjena!
håller på att spara ihop till lite nya objektiv, har nu sigma 18-50 o 55-200. Jag har redan bestämt mig för ett nikon 50 1,8. ska byta ut 18-50 mot nått bättre, kollade på sigmas 17-35 som verkar bra, men om man kollar på cyberphoto säger dom att tokinas 3000:- billigare 19-35 är bättre??? d låter skumt eftersom sigman är ljusstarkare mer vidvinkel o verkar rejälare?nån som har nått tips 50 1,8 har ja bestämt mig för, vill ha en vinkel zoom (en som inte känns som en leksak som 18-50), tele får vänta längre fram i tiden!

Sigmas 18-125 kanske är ett bra val. Optiken är ju alldeles ny (iallafall i Sverige) men jag har sett några på dpreviews forum som har den och verkar nöjda. Kanske någon här som hunnit skaffa den?

Om man köper den löst så är den billigare än Nikons 18-70, frågan är om den är lika bra?

mvh fluffen

18-125 e väll liknande 18-50 dvs billigt byggd plastig?vill ha nått mer rejält relativt ljusstarkt o bra skärpa. Så bra d kan bli för ca 5000 eftersom ja pluggar o inte har så jätte fett me pengar:/

Hmmm ja då återstår 18-70 eller en beggad 24f2.8 allternativt för 5' så borde du kunna få tag på en 20f2.8

Hmmm mer än så kan ja inte komma på, du kanske kan få tag på en nikkor 20-35 2.8 eventuellt om du har tur.

Kikat på sigmas 18-50 f2,8? Den är ju helt ny, så jag har inte sett några tester än, men den verkar lovande iaf. Kostar strax under 5000kr

Har funderat på att byta 18-70 gluggen mot denna om testresultaten ser bra ut.

ja den verkar rätt intressant, vissa säger man inte ska köpa objektiv anpassadde enbart för digitalt pga framtidens dlsr kommer ha 4:3 formatet. Men ja vet inte. nån som sett tester på 18-50 2,8?

Tja, jag tror inte det kommer nån nikonkamera med fullformatsensor på bra länge än, i en prisklass som jag har råd med och då känns det iaf för mig lite långsökt att tänka så. Att bara köpa sånna objektiv är kanske inte så smart, iaf inte om det är jättedyra objektiv, men för mig handlar det bara om en normal zoom. De flesta teleobjektiven är ju inte av denna sort.

Tror inte det finns några tester på sigmat än, har ju inte släppts än, förutom speccsen då, kommer först i höst.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar