Shonas
Aktiv medlem
Familjeproblem!!
Jag har bestämt mig för att köpa ett vidvinkelobjektiv till min D100. Regeringen har också godkänt detta köp tack och lov på grund av timmar framför datorn och ingen hjälp i hemmet
Men det är så himla svårt att veta vad man skall ha? Jag har letat på alla sidor som finns om detta ämne svenska som utlänska.
Kim rekomenderar Sigmas 20mm 1,8 ex (Många verkar nöjda)
Någon annan tycker Nikons 18-35 3,5-4,5
Men nu har jag funderat på om jag skulle ha nikons 20 mm 2,8D i stället?
Kompisen skall åka till Amerikat så han skall handla (nej nej.. jag tänker inte fråga om tull och moms och frakt och annat) så priset spelar ingen roll, men jag får handla för samma peng som dessa.
Är ljuskänslighet viktigt???
Kul med riktig skärpa, men kommer jag se skillnaden?
Men samtidigt vill jag ju ha super skärpa och allt annat på samma gång..
Vill bli helnöjd sen blir det frid i stugan (en stund)...
Tjejen säger att det skulle räcka med en sida för min del för att det är www.fotosidan.se som jag kollar varje timme....
Mvh
Jonas
Jag har bestämt mig för att köpa ett vidvinkelobjektiv till min D100. Regeringen har också godkänt detta köp tack och lov på grund av timmar framför datorn och ingen hjälp i hemmet
Men det är så himla svårt att veta vad man skall ha? Jag har letat på alla sidor som finns om detta ämne svenska som utlänska.
Kim rekomenderar Sigmas 20mm 1,8 ex (Många verkar nöjda)
Någon annan tycker Nikons 18-35 3,5-4,5
Men nu har jag funderat på om jag skulle ha nikons 20 mm 2,8D i stället?
Kompisen skall åka till Amerikat så han skall handla (nej nej.. jag tänker inte fråga om tull och moms och frakt och annat) så priset spelar ingen roll, men jag får handla för samma peng som dessa.
Är ljuskänslighet viktigt???
Kul med riktig skärpa, men kommer jag se skillnaden?
Men samtidigt vill jag ju ha super skärpa och allt annat på samma gång..
Vill bli helnöjd sen blir det frid i stugan (en stund)...
Tjejen säger att det skulle räcka med en sida för min del för att det är www.fotosidan.se som jag kollar varje timme....
Mvh
Jonas