Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

gizo

Produkter
(logga in för att koppla)

masterofphoto

Ny medlem
Jag har funderat på att köpa ett bra stativ typ ett gitzo, är det någon som vet om nån butik i Stockholmsområdet har dom hemma och till bra pris?

hittade ett på media markt heron city

Jag har hittat två varianter på gitzo stativ på media markt heron city.

G1320 för 1990:-
G1298 för 1990:-

är det prisvärt?
dom hade bara två kvar av varje..

Jo det är väl två bra och tunga aluminium stativ ur Gitzo's "budget" serie. Gitzo är väl lite mer "top of the line" men prisvärda kan det vara ändå. Glöm heller inte att du får räkna kulled om du inte har det sedan innan. Hela stativpaketet kommer väga rätt många kilon om du inte har en mkt lätt kulled, kanske nästan 5 kilo vilket jag tycker är mkt.

Men dom priserna du visar från Media Markt är helt klart bra, vilket det inte alltid brukar vara därifrån.

Själv valde jag ett kolfiberstativ som känns mkt bra och smidigt, ett Velbon 635 med 71Q kulled.

Scandinavianphoto.se
Fotovideo.se
Fotokungen.se

Bör ha många Gitzo stativ dom försäljarna med, samt även stativ från andra märken...

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto