Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Givande Ljuskurs sept 07

Produkter
(logga in för att koppla)

Janne H

Aktiv medlem
Nu kan vi visa lite bilder o tycka till om senaste ljuskurserna.

Börjar med en sepiatonadbild på Kari.

/Janne

Bilagor

• kari.jpg
    kari.jpg
    41.9 KB · Visningar: 973
Det var jättebra och inspirerande kurs. fick massor av frågor besvarade,

här är en bild jag tog med mig

Bilagor

• kari1_300.jpg
    kari1_300.jpg
    72.8 KB · Visningar: 951
Tack för en givande och rolig kurs. Skickar med en bild på Silvie. Lite annorlunda kanske men jag gillar den.

Bilagor

• silvie-1-mail-400.jpg
    silvie-1-mail-400.jpg
    26.1 KB · Visningar: 827
Denna tog jag på Ljuskursen som gick 07-09-18. Kursen gav mersmak! Funderar nu på att sälja hojen för att köpa grejer till egen studio.

Bilagor

• dsc_1035_2_resize.jpg
    dsc_1035_2_resize.jpg
    45.9 KB · Visningar: 684
Enen skrev:
Funderar nu på att sälja hojen för att köpa grejer till egen studio.

Snyggt jobbat Andreas.

Men inte behöver du sälja hojen för att köpa studioblixtar,bra startpaket får du för under 10.000:-.
Lägger du 15-20.000:- så har du riktigt proffsiga blixtar med många användbara tbh :)

/Janne

Janne,

Jag har tänkt lägga ca 15000kr på studio blixtar, kan du då tala om vilka komponenter är det man ska ha när du pratar om startpaket.

Kamal skrev:
Janne,

Jag har tänkt lägga ca 15000kr på studio blixtar, kan du då tala om vilka komponenter är det man ska ha när du pratar om startpaket.

Paket med två st blixtar;

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=3063845

Vidare tycker man har mest användning för;

1. En st bounser. (Eller flera olika om din budget orkar)

2. En st normalreflektor m raster.

3. 44 cm reflektor m raster kan inte jag vara utan
vare sig det gäller produkt eller modellbilder :)

Det är vad jag tycker och vad som funkar ypperligt för mitt sätt att plåta.

/Janne

3. 44 cm reflektor m raster kan inte jag vara utan
vare sig det gäller produkt eller modellbilder :)

Ok tack för svaret, en fråga till, eftersom produkt fotografering är ett område som intresserar mig skulle jag vilja veta varför just 44cm reflektor m raster är bra

Kamal skrev:
Ok tack för svaret, en fråga till, eftersom produkt fotografering är ett område som intresserar mig skulle jag vilja veta varför just 44cm reflektor m raster är bra

Den ger samtidigt ett mjuk-hårt ljus som verkligen lyfter fram detaljer o strukturer som få andra ljuskällor gör.

lembit_pet skrev:
Här är en bild på Kari. Synpunkter?
Bakgrunden är överexponerad och ansiktet är underexponerat. Det gäller att balansera ljuset bättre. Med för mycket bakgrundsljus får man även överstrålning i de mörkare partierna.

Nu vet jag att kursledaren hävdar att ljusmätare är onödigt. Jag hävdar motsatsen. Utan ljusmätare kan man inte balansera de olika blixtarna mot varandra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar