ANNONS
Annons

Getty images på flickr

Produkter
(logga in för att koppla)

aksello

Aktiv medlem
Hej. Jag fick precis ett mail från flickr där det står att jag har blivit inbjuden att dela med mig bilder via flickr till Getty Images. Dom hade valt ut ett par speciella bilder, inte på måfå.

Numera ser jag även att jag kan lägga upp mina bilder i gruppen "getty images contributors".

Är det någon annan här som gör det och som vet om det är något som leder till inkomst eller om det bara är ett sätt för GI att få mer bilder men inte behöva ta in mig som fotograf direkt i bildbyrån.

Tacksam för svar.

Tapatalk for ios

Det är ett sätt att få tillgång till dina bilder utan att ta in dig på vanligt sätt.
Du kommer npg inte bli jätterik så fortsätt jobba ... dina bilder kan vara fantastiska och träffar du rätt så kan det ju bli nåt men räkna med att det tar tid innan det händer nåt om du väljer att gå med och läs villkoren.

Hej. Jag fick precis ett mail från flickr där det står att jag har blivit inbjuden att dela med mig bilder via flickr till Getty Images. Dom hade valt ut ett par speciella bilder, inte på måfå.

Numera ser jag även att jag kan lägga upp mina bilder i gruppen "getty images contributors".

Är det någon annan här som gör det och som vet om det är något som leder till inkomst eller om det bara är ett sätt för GI att få mer bilder men inte behöva ta in mig som fotograf direkt i bildbyrån.

Tacksam för svar.

Tapatalk for ios

Jag har träffat en hel hög på en konferens som är med på det sättet. Nappa inte, det är riktigt dåligt betalt. Ett stort problem som alla talar om är att Getty tar in 5-6 gånger fler bilder än normalt (de har tagit bort kvalitetskraven och uppladdningsgränserna för att komma upp i lika många bilder som konkurrenterna). Det leder till att bilder får uppmärksamhet bara några veckor för att sedan försvinna i mängden.

Vänta lite tills allt har lugnat sig, eller gå med direkt i Getty eller någon av dess undersajter istället, då kan du dessutom själv välja vilka och hur många bilder du ska skicka upp.

Tack för era svar.
Jag har ansökt om att bli upptagen i svenska folio men jag har mängder av bra bilder som är tagna utanför sverige. Har ni något annat tips på en bra bildbyrå?

Jag har inget emot att ladda upp eller skicka en skiva med hundratals bilder till bildbyrån.

Tapatalk for ios

Tack för era svar.
Jag har ansökt om att bli upptagen i svenska folio men jag har mängder av bra bilder som är tagna utanför sverige. Har ni något annat tips på en bra bildbyrå?

Jag har inget emot att ladda upp eller skicka en skiva med hundratals bilder till bildbyrån.

Tapatalk for ios

gettyimages.com, istockphoto.com, alamy.com, shutterstock.com, fotolia.com, thinkstockphotos.com, dreamstime.com

Ok. Alamy verkar intresant. Men det vore kul om det var en bildbyrå som man fick ansöka till. Ska läsa lite till på deras sajt

Tapatalk for ios

Getty hittade jag inte till deras ansökningsformulär. Har undersökt istock tidigare. Vilken eller vilka rekommenderas? Jag fotar mest landskap och miljöer

Tapatalk for ios

Getty hittade jag inte till deras ansökningsformulär. Har undersökt istock tidigare. Vilken eller vilka rekommenderas? Jag fotar mest landskap och miljöer

Tapatalk for ios

Getty om du tar unika bilder helst med väldigt hög kvalitet, IStock om du tar bilder med hög kvalitet och du vill tjäna pengar på sikt, shutter om du vill sälja mycker men för jordnötter, fotolia är som istock. Gör lite sökningar och se var du hittar liknadne dina bilder. Hittar du massor med väldigt lika måste du förstås överträffa dessa med kvalitet eller annat som gör att dina bilder sticker ut. Alla sajter kräver hårt arbete.

Har också blivit kontaktad av Getty ett par gånger. Har aldrig brytt mig om det då man verkar sälja sig orimligt billigt.
Tycker att mina bilder är mer värda än några kr st.

Men om man blir inbjuden av till getty genom flickr, finns det någon möjlighet att ta sig över till den vanliga samlingarna hos getty sen? Alternativt: Kan man vara hos getty sen avsluta sitt kontrakt? I vilken samling kommer för övrigt bilderna att synas i? Är det dom som väljer det?

Tapatalk for ios

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar