Annons

Gatufoto i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutat

Aktiv medlem
Hej!

Det vore roligt att träffas några stycken och testa gatufoto i Göteborg. Vad sägs om helgen vecka 46, dvs 18,19 eller 20 november.

Den som är intresserad kan skriva upp sig så kan vi kanske komma överens om plats och tid senare.

//Johnnie
 
har du redan funderat på några bra platser?
Är ju ganska kallt o jävligt så inte så mkt folk i slottskogen antar jag.. ;)

Edit: Jag menade just det att det är nog inte så mkt folk där nu så slotsskogen är kanske ingen höjdare nu :)
 
Senast ändrad:
Nej, har inga platser uttänkta ännu men det är en bra idé. Jag ska ta och strosa runt lite innan den helgen och se vad jag hittar. Slottsskogen kanske kan funka även om det inte är det första jag kopplar samman med gatufoto.

//J
 
Jag är själv lite sugen på Slottskogen, men är väldigt öppen för andra förslag. Intressanta motiv kan man hitta överallt!
 
Varför inte Färjenäs, gamla färgeläget och några rikigt fina äldre hus finns kvar sedan kan man ju kontra med alla nybyggen som finns längs älven på samma sida. Man ju också många fin vinklar med bron i sikte.
 
Färjenäs vore kul att testa. Jag är klart med på Slottsskogen också.

En annan tanke: skulle man inte kunna ses några veckor efteråt och titta på varandras bilder och ta en fika?

mvh

Johnnie
 
jag skulle kunna tänka mig en tur typ:

"här ska staden ligga" -> Beltäspännarna ->Götaplatsen-> Haaga ->järntorget -> fiskekyrkan -> tillbaka.

Iof en ganska duktig tur... men ett förslag ialla fall :)
 
Kalle_B skrev:
jag skulle kunna tänka mig en tur typ:

"här ska staden ligga" -> Beltäspännarna ->Götaplatsen-> Haaga ->järntorget -> fiskekyrkan -> tillbaka.

Bra turförslag. Vi skulle kunna ses på Akademibokhandeln på Kungsportsplatsen och ta en fika och kolla lite fotoböcker innan.

//J
 
Hej Daniel! Kul att du är intresserad.

Jag föreslår lördag förmiddag för att det är ganska mycket folk ute då.

//J
 
* Petar försiktigt på tråden för att se om den lever *

Jag är försiktigt intresserad till ett sådant här tilltag. Min kamera är nämligen på utflykt i Afrika tillsammans med min mamma just nu och beräknas komma hem på lördagen den 19:e.

Trippen genom stan lät intressant. Finns säkert bra tillfällen till gatufoto då.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.