Zebulah
Aktiv medlem
Om man köper en kamera via internet så funderar jag på vilka garanti-villkor som gäller. Måste kameran skickas tillbaka till leverantören eller kan man skicka den till Konica-Minolta i Sverige direkt?
Lite konstigt att fråga en sån fråga innan man köpt kamera men eftersom jag till 99% bestämt mig för en A2 eller A200 och det trots allt varit en del problem med deras modeller så kan det vara bra att veta innan köpet. Skiljer ungefär 500-700 kronor mellan billigaste internet-företag och företagen i Sverige och jag är snål. Däremot är jag inte dumsnål och inser att skall jag skicka tillbaka en kamera till utlandet så kostar det en del i pengar men framförallt i tid. Dessutom är min tyska och franska inte så där bra. Enklare att "bråka" med en svensk firma där man kan språket.
Lite konstigt att fråga en sån fråga innan man köpt kamera men eftersom jag till 99% bestämt mig för en A2 eller A200 och det trots allt varit en del problem med deras modeller så kan det vara bra att veta innan köpet. Skiljer ungefär 500-700 kronor mellan billigaste internet-företag och företagen i Sverige och jag är snål. Däremot är jag inte dumsnål och inser att skall jag skicka tillbaka en kamera till utlandet så kostar det en del i pengar men framförallt i tid. Dessutom är min tyska och franska inte så där bra. Enklare att "bråka" med en svensk firma där man kan språket.