ANNONS
Annons

Garanti på Tokina/Sigma/Tamron

Produkter
(logga in för att koppla)

b.simonson

Aktiv medlem
Hej!

Tänkte höra om det är nån som vet vilka av ovanstående märken som har någon slags "världsgaranti" eller dyl. på objektiv. Anledningen att jag frågar är att jag ska åka förbi Hong Kong och tänkte shoppa lite när jag ändå är där. Men jag vill ju gärna kunna lämna in dom här i Sverige om det skulle bli några problem.

mvh /Björn

Om du köper från auktoriserade återförsäljare har du världsgaranti och kan lämna in grejerna i Sverige för garantireparation. Det finns också en "grå" marknad, med billigare priser, men då har du ingen garanti eller garanti endast i Hong Kong...

Ok, det låter ju bra! Vet du om det gäller för samtliga märken? Jag antar att man får läsa det finstilta när man står i butiken...

/björn

Jag fick svar från tura-scandinavia som tydligen är importörer av Sigma och enl. dom finns det ingen världsgaranti på Sigma-objektiv...

mvh Björn

b.simonson skrev:
Jag fick svar från tura-scandinavia som tydligen är importörer av Sigma och enl. dom finns det ingen världsgaranti på Sigma-objektiv...

mvh Björn

Hmm...Jo minsann.. Det är möjligt att Tura Nord vill se efter sin egen bakgård om man säger, men jag vill minnas att Sigmas gluggar levereras med världsgaranti.

Det är ju högst troligt att dom inte vill betala för reparationer på objektiv dom inte har tjänat på...men borde inte dom få betalt av Sigma i sin tur?

Hittade den här gamla tråden när jag sökte.
Är det nån som vet hur det är med garanti på Tamron om man handlar i Tyskland? Funderar på att köpa en 30D hus o ett Tamron 17-50 2,8 när man redan köper kameran därifrån.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar