Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Garanti från USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Skallagrimsson

Aktiv medlem
Hej!

Råder ni mig att köpa ett kamerahus från USA med tanke på gällande garantiregler?

Man kan ju köpa till en garanti från Mack eller vad de heter. Men sen har jag hört att garantin kanske inte gäller då i alla fall. Hur är det med den saken? Någon som har något att tillägga?

Om kameran skulle gå sönder; tvingas jag då skicka tillbaka den till USA då om den bara har amerikansk garanti eller är det helt kört för mig?

MVH /Henrik

Skallagrimsson skrev:
Hej!

Råder ni mig att köpa ett kamerahus från USA med tanke på gällande garantiregler?

Man kan ju köpa till en garanti från Mack eller vad de heter. Men sen har jag hört att garantin kanske inte gäller då i alla fall. Hur är det med den saken? Någon som har något att tillägga?

Om kameran skulle gå sönder; tvingas jag då skicka tillbaka den till USA då om den bara har amerikansk garanti eller är det helt kört för mig?

MVH /Henrik
Vet inte hur det är med andra märken, men på Nikons digitala hus gäller inte garantin i Sverige om kameran är köpt i USA. En analog Nikon, typ F100 eller F5, har däremot världgaranti.

ANNONS